Na hlavný obsah

Štát vyčlenil 40 miliónov eur pre základné školy v Bratislavskom kraji

Financie sa budú čerpať z eurofondov.

Štát vyčlenil 40 miliónov eur pre základné školy v Bratislavskom kraji
Na snímke podpredsedníčka vlády a ministerka investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) Veronika Remišová (Za ľudí). Foto: TASR

Ministerka investícií Veronika Remišová (Za ľudí) vo štvrtok (15. 7.) oznámila, že štát vyčlenil 40 miliónov eur z eurofondov do posilnenia základných škôl v rámci Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

„Sme presvedčení, že štát musí vychádzať rodinám čo najviac v ústrety a investovať do budovania rodinnej infraštruktúry a do posilnenia škôl a škôlok,“ zdôraznila Remišová a dodala, že celoslovenskú výzvu na investície do škôlok oznámili už pred niekoľkými týždňami.

Z Integrovaného regionálneho operačného programu REACT-EU sa v tomto roku uvoľní 31 miliónov eur a v roku 2022 zvyšných 9 miliónov. Remišovej cieľom je, aby sa peniaze z eurofondov používali predovšetkým na projekty zlepšujúce kvalitu života v regiónoch.

„Jedným z najväčších problémov, ktorým rodiny v Bratislave čelia, je aj dostupnosť základných škôl,“ povedala vicepremiérka a zdôraznila, že s rastúcim počtom obyvateľov je čoraz ťažšie nájsť pre dieťa dostupnú základnú školu v mieste bydliska. Niektoré deti totiž musia do školy cestovať aj viac ako hodinu.

Remišová povedala, že v Bratislave bolo vždy menej investícií z eurofondov, pretože ide o rozvinutý región. „No aj občania Bratislavy cítia, že školy v Bratislave sú často horšie ako tie v iných regiónoch,“ dodala.

Ministerka vyzvala zriadovateľov základných škôl v BSK, aby naplno využili šancu, ktorá sa im ponúka, pretože „naše deti si zaslúžia dostupné, moderné, príjemné a inšpiratívne prostredie“. Spresnila, že v kraji chýba až 360 kmeňových tried.

„Múdre“ školy

Remišová zároveň predstavila aj nový koncept smart škôl, ktorý má zabezpečiť využívanie školských priestorov aj po skončení vyučovania.

Napríklad športoviská by mohli využívať aj obyvatelia z okolia, telocvične a učebne by mohli slúžiť pre kultúrne a vzdelávacie akcie a školská jedáleň by mohla ponúkať stravovacie služby aj pre miestnych seniorov.

Okrem toho budú môcť školy v rámci smart konceptu modernizovať učebne a vo väčšej miere využívať digitalizáciu. „Múdre“ školy by mali byť aj inkluzívne, teda slúžiť aj deťom s poruchami učenia, správania alebo inými fyzickými či psychickými znevýhodneniami. 

„Koncept smart školy znamená zatraktívniť výučbu nielen pre žiakov, ale aj pre učiteľov, ktorí v moderných školách nájdu lepšie podmienky pre svoje deti,“ uzavrela Remišová.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny