V rámci výstavby predĺženia električkovej trate v bratislavskej Petržalke sa začali prvé práce. Spustený bol výrub stromov v časti Janíkov dvor. V križovatke Pajštúnska– Tupolevova si zároveň zhotoviteľ postavil zariadenie staveniska (kontajnerové bunky) pre riadenie a manažment výstavby trate. Informuje o tom hlavné mesto.
„Zhotoviteľ spustil výruby stromov a náletových drevín v časti Janíkov dvor. Tieto dreviny nie je možné zachovať na tomto mieste, pretože sa nachádzajú v priestore novej trate a inžinierskych sietí,“ spresnil magistrát.
Deklaruje, že v rámci projektu vysadí aj novú zeleň. Zariadenie staveniska v križovatke Pajštúnska – Tupolevova, kde vznikli administratívne priestory pre riadenie a manažment výstavby trate, tu bude až do ukončenia výstavby trate.
Mesto Bratislava odovzdalo 18. novembra stavenisko vysúťaženému zhotoviteľovi- skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. V zmluve za 74,58 milióna eur bez DPH je na zrealizovanie celej stavby určených 27 mesiacov. Stavebné práce majú prebiehať súčasne na viacerých stavebných objektoch pozdĺž celého úseku novej trate. Primátor hlavného mesta Matúš Vallo verí, že električka bude novou traťou jazdiť do konca roka 2023.
Nové zastávky
Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Trasa električky sa predĺži o 3,9 kilometra, od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po novú konečnú zastávku Janíkov dvor.
Nový úsek bude mať celkovo sedem zastávok, predovšetkým v blízkosti dôležitých dopravných uzlov. Pôjde o zastávky, ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.