Na hlavný obsah

Kultúra sa spamätáva pomalšie. Návyky divákov ovplyvnila pandémia aj inflácia

Predaj lístkov ovplyvnila aj situácia na Ukrajine.

Kultúrne akcie už nie sú to, čo pred covidom. Návyky divákov ovplyvnila pandémia. Hoci sa opatrenia zrušili, záujem nie je rovnaký. Správanie sa návštevníkov reaguje aj na dianie na Ukrajine.

Zrušená povinnosť respirátorov odrádza od kultúrnych podujatí najmä starších. Menej ľudí na kultúre neznamená len strach z nákazy. Do hry vstupujú aj iné faktory.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

,,Vstupuje do toho inflácia, ľudia si môžu dovoliť menej. Dvakrát si premyslia, či môžu ísť na nejaký koncert. V regiónoch to, samozrejme, bude horšie ako v hlavnom meste,“ analyzuje riaditeľ portálu predpredaj.sk Marek Jusko.

„Teraz napríklad v Banskej Bystrici idem v jednom týždni Olympic, Nohavica, RND. Zaplavujeme obyvateľov mesta rôznymi podujatiami. Nemáme tu priemysel, dostatok pracovných miest. Uvidíme, či ľudia si to budú môcť dovoliť,“ poznamenala kultúrna manažérka z agentúry MANA Jana Suraová.

Predaj lístkov ovplyvnila aj situácia na Ukrajine. „Ten prvý týždeň, keď sa vojna začala, tak naozaj sme to pocítili na číslach. Nekupovali, telefonovali, či všetko platí, veľa sa pýtali,“ priblížil Jusko.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko