Na hlavný obsah

Modernizácia vlakovej trate medzi Bratislavou a Komárnom je neistá

Železničiari upozorňujú na možné obmedzenia.

Kým na juhovýchod od Bratislavy pribudli desiatky kilometrov diaľnic, železnica v kvalite výrazne zaostáva. Na regionálnej trati Bratislava – Komárno je pritom na slovenské pomery hustá osobná aj nákladná doprava.

Meškania sa prenášajú na ďalšie spoje. Železnice volajú po modernizácii celej trate, minister dopravy Andrej Doležal (nom. Sme rodina) súhlasí s jej časťou, no aj tá sa tak skoro opravovať nebude.

Takmer 100-kilometrová jednokoľajová trať medzi Bratislavou a Komárnom potrebuje modernizáciu. Podľa projektu, ktorý si dali železnice vypracovať, by vrátane jej zdvojkoľajnenia vyšla asi na 1 miliardu eur.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

To je podľa Útvaru hodnoty za peniaze ministerstva financií zbytočné a modernizovať netreba celú trať, ale len jej časť a na etapy. Prvá by vyšla približne 18 miliónov.

Železnice argumentujú tým, že jeden z najvyťaženejších úsekov medzi obcami Nové Košariská a Kvetoslavov zrekonštruovali naposledy pred 50 rokmi. Opraviť ho treba najneskôr do piatich rokov. Inak hrozia na trati obmedzenia.

Kým však železničnú trať obklopí stavebný ruch, musia sa najskôr posúdiť vplyvy na životné prostredie. Až potom môžu vykúpiť pozemky, vybaviť stavebné povolenia a napokon aj vybrať zhotoviteľa stavby.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny