Na hlavný obsah

Voľby 2024

Oficiálne výsledky Eurovolieb 2024 na Slovensku

Eurovoľby

Železničiari protestovali. Tvrdia, že nákladná doprava je v kritickom stave

Mnohé úseky železníc sú pre nákladné vlaky ťažko prejazdné.

Protest železničných dopravcov. Podľa nich je nákladná doprava na Slovensku v kritickom stave. Upozorňujú, že mnohé úseky železníc sú pre nákladné vlaky ťažko prejazdné.

Dopravcovia apelujú na to, že vlaková preprava zabezpečí kvalitnejšie životné prostredie – preto ju treba zlepšiť.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Rušne nákladných dopravcov sa presúvali po bratislavských tratiach. Vyše polhodinovou jazdou chceli dopravcovia upozorniť na problémy v železničnej doprave. Jedným z nich sú chýbajúce peniaze za tranzit.

Mnohé štáty totiž cez Slovensko odmietajú prepravovať tovar po železniciach. Sú podľa nich nekvalitné.

Vlaky Slovensko obchádzajú

„Vlaky, ktoré môžu Slovensko obchádzať tak ho obchádzajú. A to z geografických, ale najmä aj z ekonomicko-prevádzkových dôvodov. Vlak z Budapešti do Rotterdamu, keď má byť načas, ide radšej cez Viedeň ako cez Slovensko,“ vysvetľuje Ján Biznár, prezident asociácia železničných dopravcov Slovenska.

„Treba povedať, že sme na to tridsať rokov kašlali a ďalších tridsať rokov bude trvať kým železničnú infraštruktúru dostaneme do akého takého stavu. Sú úseky, kde chodíme 10-20 km/h, kde je pôvodná koridorová rýchlosť 100-120 km/h,“ hovorí minister dopravy Andrej Doležal (nom. Sme rodina).

Železniční dopravcovia žiadajú, aby sa časť prevážaných tovarov presunula z kamiónov do vlakov. Odôvodňujú to ochranou životného prostredia.

„Cieľom nie je, aby si tie dopravy navzájom konkurovali, ale aby dlhé sústredené prepravy viedli po železnici vysokou rýchlosťou tak, aby to bolo dopravne zvládnuteľné. Posledná a prvá míľa, to znamená dovoz k prekladovému terminálu, sa má robiť kamiónom,“ tvrdí Jiří Kubáček, železničný expert.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko