Na hlavný obsah

Oprava mosta Lamač štartuje budúci víkend. Trvať by mala celé leto

Cestári v prvej etape osadia dopravné značenie.

Oprava mosta Lamač štartuje budúci víkend. Trvať by mala celé leto
Na snímke zľava člen predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Peter Peťko a riaditeľ krajského dopravného inšpektorátu Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave Milan Pilip. Foto: TASR

Oprava mosta Lamač na diaľnici D2 prebehne v niekoľkých termínoch a bude rozdelená do viacerých fáz. Prvá z nich začína už budúci víkend v sobotu (21. 5.). Informoval o tom člen predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Peter Peťko.

V tomto termíne osadia dopravné značenie a a pripraví sa presmerovanie dopravy. Cestári budú na moste pracovať celé leto, čaká ich aj práca v noci.

„Most bol daný do užívania v roku 1972 a touto opravou chceme predĺžiť jeho životnosť. Technologické riešenie mosta je náročnejšie ako pri iných mostoch,“ uviedol Peťko.

Vodičov čaká znížená rýchlosť

Samotná oprava mosta sa začne 20. júna a trvať by mala do 31. augusta. Počas opravy vodičov nečaká obmedzenie pruhov, ale len obmedzenie rýchlosti, a to vďaka plánovanému rozšíreniu vozovky v smere do Bratislavy.

„Premávka bude obmedzená, lebo tie jazdné pruhy budú v zúženom profile, bude tam znížená rýchlosť. Nevyhneme sa tvorbe určitých kolón, ale myslíme si, že to bude v pohybe, nebude tá premávka stáť,“ skonštatoval Milan Pilip z krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave. Upozornil, že problém nastane, ak dôjde napríklad k dopravnej nehode.

Zároveň avizoval zabezpečovanie zvýšeného dohľadu najmä v úseku D2 od tunela Sitina po Stupavu v oboch smeroch a tiež monitorovanie obchádzkových, respektíve alternatívnych trás po oboch stranách diaľnice.

Prevádzkový riaditeľ NDS súčasne dodal, že využijú doplnkové dopravné značenie. Apeloval na vodičov, aby dodržiavali značenie, ktoré ich bude informovať o smere jazdy aj o povolenej rýchlosti, ktorá by mala byť 60 kilometrov za hodinu.

Oprava sa bude uskutočňovať nielen na moste samotnom, ale aj pod ním.

Práce sa majú realizovať 24 hodín, sedem dní v týždni, cez víkendy aj v noci. Na stavbe bude pracovať 30 zamestnancov dodávateľa, použitých by malo byť 15 mechanizmov.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny