Komplikácie pri letných dovolenkách môžu nastať aj priamo na mieste pobytu. Zriedkavo sa môže stať, že hotel, za ktorý ste si zaplatili, musíte vymeniť za iný. Prečo sa to deje a čo v takomto prípade robiť?
Pozrite si celú reportáž RTVS:
Na dovolenku do Grécka k Egejskému moru sa tešila aj pani Gertrúda Frišová, klientka cestovnej kancelárie. „V marci sme si objednali zájazd na Rhodos do hotela Sentido Asteria beach resort, päťhviezdičkový, na jedenásť dní za 2 900 eur,“ hovorí.
To, že sa neubytuje v hoteli, ktorý mala zaplatený, sa dozvedela až po prílete do Grécka. Delegátka jej oznámila, že je plne obsadený. Cestovná kancelária jej však ponúkla alternatívne ubytovanie.
„Cestovné kancelárie mnohokrát nedokážu ovplyvniť skutočnosť, že hotel v danom momente nedokáže poskytnúť ubytovanie klientovi, tak ako je uvedené v zmluve o zájazde,“ vysvetľuje Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr.
Problém nastáva, keď hotel v ojedinelých prípadoch omylom predá viac izieb, než v skutočnosti má k dispozícii. O tom cestovná kancelária nevie, pokým problém nevznikne.
Situáciu však musí riešiť, a to tak, že klientovi zabezpečí náhradné ubytovanie minimálne rovnakej, prípadne aj vyššej kategórie. Alternatívou sú aj kompenzácie, napríklad fakultatívne výlety zadarmo.