Bratislava si stanovila pravidlá vonkajšej reklamy. Metropolitný inštitút hlavného mesta pripravil manuál. Napríklad nesmie zakrývať výhľad na autobusy či električky na zastávkach alebo jeden reklamný panel na sto metrov.
Záväzný je však iba pre hlavné mesto a jeho organizácie. Pre ostatné mestské časti a súkromné inštitúcie je len odporúčaním. Manuál prináša pravidlá reklamy na budovách a tiež pre citilighty, teda podsvietené reklamné vitríny či bilbordy.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
„Pri reklamách umiestnených na budovách alebo na fasádach manuál zdôrazňuje pravidlo, aby architektúra prevážila nad reklamou. To znamená, že nie je ideálne, aby reklama prekrývala celú fasádu, prípade otvory okien,“ spresnila Annamária Ondrejková z Metropolitného inštitútu Bratislavy.
Problémy v uliciach mesta spôsobujú aj nahusto umiestnené reklamné stavby. Napríklad podsvietené reklamné vitríny musia byť po novom od seba vzdialené najmenej 100 metrov.
Magistrát sa snaží, aby v uliciach Bratislavy nebolo neprimerane veľa reklamných plôch. Začiatkom roka začala platiť regulácia vonkajšej reklamy. Tá určila, kde možno umiestňovať reklamu.