Na hlavný obsah

Kauza Rapid life naberá na obrátkach. Správkyňa popiera prihlásené pohľadávky

Na svoje peniaze márne čaká 15 000 bývalých klientov.

Klientov skrachovanej poisťovne Rapid life čaká ťažšia cesta k peniazom ako doteraz. Správkyňa, ktorá dohliada na konkurz, začala popierať prihlásené pohľadávky.

Z doterajších zistení vyplýva, že mnohé z nich zrejme neboli správne podané. Spotrebiteľské centrum, ktoré klientov zastupovalo, sa záhadne odmlčalo.

Od roku 2018 je Rapid Life v konkurze. Na peniaze, ktoré vložili do spoločnosti, márne čaká asi 15 000 bývalých klientov.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Správkyňa konkurznej podstaty si myslí, že zo zmlúv, ktoré uzavreli bývalí klienti s poisťovňou, im nevyplýva nárok na poistné.

„Otázka je, či sa správne podala prihláška, pretože nie je to nárok, ktorý vzniká zo zaplatených poistných súm. Oni majú nárok na odkupnú hodnotu, ktorá im vznikla zánikom tej zmluvy, nie na zaplatený počet splátok, to nie je tá hodnota, ktorá by klientom prináležala,“ vysvetľuje advokátka zastupujúca spotrebiteľov Viera Kubicová.

Dá sa predpokladať, že väčšina klientov si uzatvárala poistku na dožitie určitého veku. Správkyňa tiež vyčíta, že v prihláškach nebolo priložené plnomocenstvo.

Spotrebitelia majú v podstate tri týždne nato, aby buď opravili svoje prihlášky, ku ktorým však nemajú prístup, alebo podali žalobu na súd. Tú v tomto prípade nie je jednoduché napísať. Navyše by museli zaplatiť minimálne 350 eur.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko