Na hlavný obsah

Kuriéri nie vždy doručia tovar priamo zákazníkovi. Jeden z nich našiel balík s kávovarom pohodený za plotom

Bojí sa, že kávovar sa poškodil.

Prípadov, keď kuriér nedoručí tovar do rúk objednávateľa, pribúda. Stalo sa to aj Jánovi z Košíc. Balík našiel pohodený za plotom. Chcel ho reklamovať, no zistil, že ak tovar nie je poškodený, reklamáciu mu uznať nemusia.

Pán Ján si objednal kávovar v hodnote 300 eur. Kuriérska spoločnosť mu poslala SMS správu o tom, kedy mu tovar doručia domov. Kuriér sa mu však na mieste nedovolal.

„Videl ho môj švagor, ktorý ten kávovar mal preberať za nás, iba počul ako zastavuje dodávka a kým stihol vyjsť z domu, kuriér stihol prehodiť kávovar cez plot,“ hovorí sťažovateľ Ján Melník.

Bránka, cez ktorú kuriér balík prehodil, má 145 cm. Zákazník sa preto bojí, že kávovar, bude zvnútra poškodený.

Keďže sa Ján s kuriérom ani nestretol, nepodpísal preberajúci protokol. Kuriérskej spoločnosti však adresoval reklamáciu. Chcel by si objednať nový kávovar. No keďže ešte nevyskúšal, či kávovar prehodený cez plot funguje, reklamáciu mu nechcú uznať.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

„Predmetom reklamácie nebolo poškodenie zásielky, ale spôsob doručenia, údajným prehodením cez plot. Na základe fotodokumentácie, ktorú nám pôvodne pán Melník niekoľkokrát odmietol zaslať, možno konštatovať, že kávovar nevykazuje žiadne známky poškodenia či škrabancov na škatuli ani priamo na kávovare. To len potvrdzuje vyjadrenie kuriéra, že danú zásielku neprehadzoval, ale naklonil sa cez plot a položil zásielku na zem,“ píše spoločnosť Slovak Parcel Service v stanovisku.

Ján nie je jediný, ktorý sa na prepravcov tejto kuriérskej spoločnosti sťažuje. Na ich stránke je viac negatívnych recenzií.

V prípade, ak zákazník zistí poškodenie až po prevzatí tovaru, mal by odstúpiť od zmluvy a žiadať vrátenie peňazí do dvoch týždňov.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko