Futbaloví fanúšikovia si na MS v Katare priamo pred štadiónmi napokon nebudú môcť kúpiť alkoholické pivo. K dispozícii bude iba nealkoholické. Nebude sa predávať vnútri ani po obvode štadiónov.
Potvrdila to Medzinárodná futbalová federácia (FIFA) v piatok (18. 11.) iba dva dni pred štartom turnaja.
„Po diskusiách so štátnymi autoritami sme sa rozhodli zrušiť predajné miesta alkoholu pred štadiónmi a sústrediť ich na miesto konania FIFA festivalu a ďalšie autorizované miesta. Hostitelia turnaja a FIFA zaistia, že okolie štadiónov poskytnú fanúšikom príjemné, úctivé a radostné zážitky,“ zverejnila FIFA podľa DPA.
Futbalový riadiaci orgán sa však teraz bude pozerať cez plece na vyhliadky právnych krokov zo strany Budweiseru.
Ten má s FIFA sponzorskú zmluvu na 75 miliónov dolárov (približne 72 574 125 eur). Pravdepodobne to bude považovať za závažné porušenie zmluvy.
V už vymazanom príspevku na twitteri uviedla americká značka piva tesne pred tým, ako sa novinky stali oficiálnymi: „No, toto je trápne…“
Alkohol nie je súčasťou kultúry
Predaj alkoholu je v Katare, konzervatívnom moslimskom národe, prísne kontrolovaný. Organizátori však sľúbili, že bude k dispozícii na miestach zápasov a vo fanúšikovských zónach. Tiež že bude za primeranú cenu.
Teraz sa však rozhodlo, že alkohol bude k dispozícii na zápasoch iba v pohostinských boxoch a v niektorých fanúšikovských zónach po 19:00 h. Jeho cena je takmer 12 libier (približne 13,80 eur) za 500 ml Budweiseru.
Podľa ich názoru ide o turnaj, na ktorom bude veľký počet priaznivcov z krajín Perzského zálivu a ázijských krajín, kde pitie alkoholu nie je súčasťou kultúry
Nevie sa však, prečo sa tak rozhodli teraz a nie po 12 rokoch od získania práva usporiadať šampionát, píše britský denník The Guardian.
Až donedávna organizátori vždy hovorili, že nájdu spôsob, ako nájsť strednú cestu medzi vkusom západných fanúšikov a konzervatívnou kultúrou Kataru.
Toto posolstvo naposledy zopakovala Fatma al-Nuaimi, vedúca komunikácie Najvyššieho výboru. „Pohostinnosť je súčasťou našej kultúry, aj keď alkohol nie je. Budú určené priestory, kde sa budú podávať nápoje, najmä fanzóny. Bude to teda na miestach, kde sa budú zhromažďovať fanúšikovia, ale nie otvorene na uliciach,“ vysvetlila.
Držitelia vstupeniek budú mať prístup k rôznym alkoholickým i sýteným produktom najmenej tri hodiny pred zápasmi a jednu hodinu po nich.