Európska únia (EÚ) stanovila cenový strop na ruskú ropu na 60 USD (56,94 eura) za barel (159 litrov). Informovala o tom správa CNBC.
Predstavitelia EÚ sa po niekoľkých dňoch intenzívnych rokovaní v piatok (2. 12.) dohodli na strope na ruskú ropu dopravovanú po mori. Cenový strop by mala skupina G7 zaviesť od pondelka (5. 12.).
Podľa dohody krajín EÚ cenový strop sa bude pravidelne prehodnocovať, aby sa sledoval jeho vplyv na trh. Cieľom korekčného mechanizmu je tiež držať strop minimálne päť percent pod priemernou trhovou cenou. Uvádza to dokument EÚ s detailmi cenového stropu.
Energetickí analytici varujú, že skupina G7 bude potrebovať podporu zo strany ostatných veľkých kupcov ruskej ropy. A to, aby bol cenový strop efektívny.
Čína a India po ruskom útoku na Ukrajinu napríklad výrazne zvýšili dovoz ruskej ropy, keďže Moskva im ju predáva s výraznou zľavou.
Na portáli Správy RTVS používame súbory cookies. Prezeraním portálu Správy RTVS súhlasíte s ich používaním a ukladaním do Vášho prehliadača. Ďalšie informácie o spôsobe používania cookies nájdete na stránke Cookies.
Funkčné Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.