Keď im prišiel dôchodok, zostali zaskočení. Aj po jeho valorizácii dostali rovnakú sumu ako minulý rok. Problém sa týka seniorov, ktorí majú účet v Poštovej banke. Tá vysvetľuje, kde skončila valorizovaná časť ich dôchodkov.
Sociálna poisťovňa odmieta, že by niektorému z poberateľov neposlala toľko, koľko mala. Niektorí dôchodcovia však aj napriek tomu januárový, a teda už valorizovaný dôchodok, nedostali v očakávanej výške. Ide o klientov Poštovej banky, ktorým doručujú dôchodok priamo domov.
„Je potrebné kontaktovať svoju banku a zmeniť si nastavenia vo svojom účte,“ hovorí Martin Kontúr, hovorca Sociálnej poisťovne.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
Poštová banka sa odvoláva na obchodné podmienky, v ktorých uvádza, že výšku doručovanej sumy mení raz ročne. Ak si teda niekto nechá posielať dôchodok domov v plnej výške, banka ešte zmenu nezaevidovala.
„K valorizácii dôchodkov došlo len tento mesiac, čiže navýšenú sumu dôchodkov im budeme doručovať od februára,“ uviedla Lenka Kalafut Lendacká, hovorkyňa Poštovej banky.
Jednota dôchodcov kritizuje, že banka na to neupozornila vopred a tvrdí, že tým mnohých poberateľov zneistila. Seniori sa začali obracať na Sociálnu poisťovňu. Spolu s bankou neskôr situáciu vysvetlili iba na internete.