Na hlavný obsah

Voľby 2024

Oficiálne výsledky Eurovolieb 2024 na Slovensku

Eurovoľby

Rezort investícií začal vydávať noviny. Štát do nich investuje pol milióna eur, odborníci hovoria o plytvaní peniazmi

O novinku však nejde.

Rezort investícií začal vydávať noviny. Štát do nich investuje pol milióna eur, odborníci hovoria o plytvaní peniazmi
Nový magazín ministerstva investícií Lepšie Slovensko, Foto: RTVS

Ministerstvo informatizácie začalo vydávať magazín, ktorý by mal informovať najmä o eurofondoch. Rezort naň minie pol milióna eur. Odborníci hovoria o zbytočnom plytvaní peňazí. Päť miliónov výtlačkov v desiatich vydaniach dostanú domácnosti v krajských mestách.

V novinách Lepšie Slovensko sa dočítate o úspechoch ministerstva v čerpaní eurofondov a nájdete v nich aj fotografiu šéfky rezortu pri strihaní pásky. Načasovanie pred blížiacimi sa voľbami je podľa ministerky informatizácie náhodné. Podozrenia z predvolebnej kampane za štátne peniaze odmieta.

„Informačné noviny o eurofondoch vychádzajú 10 rokov. Nie je to niečo, čo zavádzame nové. My tento koncept transformujeme,“ vysvetlila o tom poverená ministerka informatizácie Veronika Remišová (Za ľudí).

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Vláda Roberta Fica (Smer-SD) vydávala časopis, ktorý mal názov Eurokompas. Vychádzal v náklade šesťtisíc kusov mesačne. Noviny súčasného rezortu informatizácie majú vychádzať priemerne v náklade pol milióna výtlačkov.

Podľa zákaziek zverejnených na internete sa skončilo vydávanie Eurokompasu vlani. Publikácia rezortu informatizácie je celkom iná, ide o nový projekt.

„Chceme, aby mal väčší dosah na ľudí, aby naozaj ľudí informoval o pekných projektoch, ktoré vďaka eurofondom vznikli v ich okolí a vidíme to aj z prieskumov, pretože vidíme, že informovanosť o eurofondoch je veľmi malá,“ opísala Remišová projekt.

Vydávanie časopisu je kontraproduktívne

Sociologička považuje vydávanie nového časopisu za kontraproduktívny krok, ktorý rezortu Veroniky Remišovej na popularite nepridá.

„Podľa mojich skúseností ľudia veľmi negatívne vnímajú aj rôzne reklamné spoty na eurofondy, považujú to za zbytočný výdavok. Pokiaľ ide o nejaké printové vydanie informácií o eurofondoch, nebude to iné,“ skonštatovala sociologička Zuzana Kusá.

„Vydávať papierové noviny dnes je veľmi zaujímavý spôsob ako vyhadzovať peniaze. Špeciálne v takomto prípade. Ľudia, ktorí sa zaujímajú o eurofondy predpokladám majú internet,“ podotkol odborník na mediálnu oblasť Martin Kasarda.

Okrem toho rezort informatizácie má vo všetkých krajských mestách regionálne centrá, v ktorých pôsobia odborní konzultanti.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika