Portál Profesia zaznamenal v prvých dvoch mesiacoch tohto roka najvyšší počet záujemcov o prácu za posledné dva roky. Podľa odborníka sa počet nezamestnaných výrazne zvyšovať nebude.
Žurnalistika, administratíva či marketing. Na pracovné ponuky v týchto odvetviach si uchádzači o prácu od začiatku roka klikali najčastejšie. V priemere na jednu ponuku zareagovalo 17 ľudí.
Téme sa v Správach RTVS o 19.00 h venovala redaktorka Diana Kovaľová:
“Najobľúbenejšou pozíciou je copywriter, to znamená človek, ktorý píše reklamy, slogany alebo rieši ďalšie marketingové aktivity. Tam počas prvých dvoch mesiacov tohto roka platilo, že na jednu pracovnú ponuku copywritera zareagovalo až 115 ľudí,“ ozrejmila Nikola Richterová, hovorkyňa portálu Profesia.
Najmenej obsadzované naďalej ostávajú pozície v strojárstve, elektrotechnike či informačných technológiách. Odborníci sa zhodujú, že počas tohto roka pravdepodobne k miernemu nárastu nezamestnanosti dôjde.
“Je možné očakávať, že sa bude energetická kríza predlžovať a prehlbovať, tak áno k istému miernemu nárastu môže dôjsť, nakoľko mnohé firmy môžu z tohto dôvodu ukončiť svoju činnosť nakoľko nebudú konkurencieschopné,“ dodal Martin Hošták, výkonný sekretár Republikovej únie zamestnávateľov.
Napriek tomu, že si v súčasnosti hľadá prácu veľa ľudí, naďalej ostáva voľných vyše 80- tisíc pracovných miest.
Priemerná mzda v pracovných ponukách prvýkrát prekročila hranicu 1 400 eur.