Na hlavný obsah

Zmena dopravy pod Strečnom: Cestári začali odstraňovať tretí jazdný pruh

V úseku sa zníži aj maximálna povolená rýchlosť.

Cestári odstraňujú vodiace pruhy na ceste pod Strečnom.
Cestári odstraňujú vodiace pruhy na ceste pod Strečnom.Foto: TASR

Na ceste pod Strečnom začali s prácami na zmene organizácie dopravy. Po takmer štrnástich rokoch z cesty zmiznú vodiace prahy a jazdiť sa bude v oboch smeroch iba v jednom pruhu.

Cestári začali od Strečna smerom na Martin odstraňovať vodiace prahy. Na ceste sú už od minulého mesiaca obmedzenia pre poškodený oporný múr a klesajúcu vozovku. Po odstránení vodiacich prahov plánuje správca cesty aj opravu vozovky.

V poslednej fáze sa na úseku zmení dopravné značenie a tam, kde to šírka vozovky umožní, vznikne v strede asi meter široký pás. „V podobe dvoch plných čiar vyplnených takzvaným zebrovaním, aby sme zamedzili nedovolenému predchádzaniu motorových vozidiel,“ vysvetlil Ivan Brečka, riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest v Žiline.

Dopravnej situácii pod Strečnom sa v Správach RTVS o 19.00 h venoval redaktor RTVS Vlado Záborský:

Všetky práce sa naplánovali cez víkendy, keď je na ceste nižšia intenzita premávky. Od novej organizácie dopravy očakávajú záchranné zložky lepší prístup k nehodám. „Budeme mať dostatočne široké krajnice. V prípade prejazdu záchranných zložiek, bude viac miesta na tento presun,“ priblížil dopravný inžinier Michal Svrček.

Zníženie povolenej rýchlosti

Odstránenie vodiacich prahov zjednoduší aj zimnú údržbu cesty. „V tomto úseku sme používali vozidlá zimnej údržby, ktoré mali omnoho kratšie radlice ako ostatné. Vozidlá sa používali striktne na tento úsek,“ uviedol Milan Hlávka, riaditeľ Správy ciest ŽSK-závod Horné Považie.

Od Strečna až po Dubnú Skalu sa bude po úpravách jazdiť pomalšie. „Po novom je tu maximálna povolená rýchlosť 80 kilometrov a v dvoch zákrutách sa zníži na 70 kilometrov za hodinu,“ dodal Svrček.

Správca cesty odhaduje, že všetky práce na reorganizácii dopravy by mohli byť hotové do 20. mája. Na ceste potom ešte po vypracovaní projektu musia opraviť úsek s poškodeným oporným múrom a prepadávajúcou sa vozovkou.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny