Mestská hromadná doprava v Košiciach bude mať menej spojov a vyššie cestovné. Zmeny by do rozpočtu mali priniesť milióny eur. Schváliť ich musí ešte mestské zastupiteľstvo. Mesto peniaze súrne potrebuje. Aktuálne funguje v rozpočtovom provizóriu.
Prázdninový režim spojov, výrazné obmedzenie linky 37 aj električiek, ktoré premávajú do košických železiarní. Dopravný podnik škrtol od začiatku roka viaceré spoje. V úsporných opatreniach plánuje pokračovať.
„Celkové obmedzenia naplánovali na zhruba 13 percent oproti výkonom, ktoré sme urobili v minulom roku. Zhruba polovicu z toho sme už zaviedli, úspora by bola na úrovni dvoch miliónov eur,“ priblížil riaditeľ dopravy DPMK Roman Danko.
Autobusov a električiek bude jazdiť menej, no cestujúci si za lístky zrejme priplatia. V hre sú tri alternatívy, o koľko by mala tarifa stúpnuť. Najradikálnejšia by do pokladnice mestskej firmy priniesla asi 2,5 milióna eur.
Zmenám v mestskej hromadnej doprave v Košiciach sa v reportáži venoval redaktor RTVS Anton Gbur:
„Poslanci nás zaviazali, že máme pripraviť úpravu tarify. Mesto sa snaží aj v tejto oblasti hľadať dodatočné finančné prostriedky,“ uviedol riaditeľ DPMK Vladimír Padyšák.
Cena základného 30-minútového lístka by mala stúpnuť o 10 centov, hodinového o 20 centov. Zdražovanie čaká aj študentov. Napríklad cena predplateného mesačníka sa zvýši o tri eurá.
Dopravný podnik zvýšil cestovné naposledy v roku 2019. O koľko a či vôbec tarifa napokon porastie, rozhodne mestské zastupiteľstvo. Pravdepodobne v apríli.
„Dopravný podnik je proti akémukoľvek zvyšovaniu cien cestovného, pretože každé zvyšovanie cestovného prináša úbytok cestujúcej verejnosti,“ skonštatoval Padyšák.
„Je naozaj predčasné sa vyjadrovať, ako bude tarifa vyzerať a aký mám vlastne názor, lebo tento dokument ešte nepoznám,“ povedal Jaroslav Polaček primátor mesta Košice.
Naopak, cestovná politika susedného Prešova je iná. Mestská doprava má byť časom pre všetkých obyvateľov zadarmo.