Na hlavný obsah

Svoju ponuku na medzinárodnom veľtrhu v Bratislave prezentuje takmer 250 vystavovateľov

Pochádzali nielen zo Slovenska.

Svoju ponuku na medzinárodnom veľtrhu v Bratislave prezentuje takmer 250 vystavovateľov
Veľtrh v Bratislave. Foto: RTVS

Slovensko má čo ponúknuť. Od kvalitnej gastronómie cez atraktívne turistické zastávky až po spoľahlivé autá. Domáci producenti, výrobcovia aj podnikatelia sa o tom snažia presvedčiť na medzinárodnom veľtrhu v Bratislave. Svoju ponuku tu prezentuje takmer 250 vystavovateľov, a to nielen zo Slovenska.

Podiel slovenských potravín v obchodoch na Slovensku v porovnaní s tými, ktoré sa sem dovážajú, každým rokom rastie.

„Dnes má viac ako 227 výrobcov značku kvality, konkrétne 1 130 výrobkov,“ doplnil poverený minister pôdohospodárstva Samuel Vlčan.

Výrobky so značkou kvality sa ale pre niektoré skupiny obyvateľstva stávajú čoraz viac nedostupnými, čo s tým? „Je fakt, že za posledný rok sme mali na Slovensku jednu z najvyšších potravinových inflácií, na druhej strane treba povedať, že cenová úroveň slovenských potravín je stále pod priemerom Európskej únie,“ dodal minister.

Medzinárodnému veľtrhu v Bratislave sa venoval redaktor RTVS Radoslav Šebo:

Poverený minister vidí riešenie v podpore rozvoja agropotravinárstva. Pomoci sa podľa neho už dočkalo a ďalšiu rezort ešte pripravuje.

Slovensko však nie sú iba naše kvalitné potraviny, ale aj prírodné krásy. Po pandémii sa slovenský turizmus opäť stáva konkurencieschopným.

„Cestovný ruch znova ožíva a teraz dýchame normálne a dobre. Čísla zo zimnej sezóny ukazujú, že sme na tom dobre, aj čo sa týka príjazdov cestovného ruchu, pretože prišlo veľa zahraničných turistov a prekonali sa v niektorých regiónoch aj rekordy z roku 2019 a 2020,“ uviedol generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika.

Najčastejšie sa cestuje do Tatier

Cesty Slovákov, ale aj cesty zahraničných turistov, smerujú najčastejšie do Tatier. Atraktívne sú aj mestské destinácie ako sú Bojnice, Bratislava alebo aj kúpeľné mestá, ktoré sa na veľtrhu takisto prezentujú. Nechýbajú na ňom ani predajcovia áut.

„Na tohtoročnom autosalóne v Bratislave, samozrejme, má dopravné vysielanie aj RTVS, teda Zelená vlna a Pozor zákruta svoj stánok. Mňa osobne tu zaujali niektoré prémiové značky automobilov, ale napríklad aj dovoz z Ázie,“ povedal manažér dopravného spravodajstva Zelená vlna Ľuboš Kasala.

„Prináša množstvo slovenských výstavných premiér, noviniek a dokonca aj jednu európsku výstavnú premiéru. Spolu sa tu prezentujú vozidlá 15-tich značiek,“ ozrejmila hovorkyňa výstaviska v Bratislave Martina Macková.

Okrem nich tu nájdete aj novinky v oblasti bezpečnosti cestnej premávky. Napríklad zelené brzdové svetlo sa už mesiace testuje aj na cestách.

„Sedemdesiatsedem profesionálnych vodičov si myslí, že sa zvýši bezpečnosť cestnej premávky,“ dodal dekan FPEDAS zo Žilinskej univerzity v Žiline Miloš poliak.

Zelené brzdové svetlo si pritom chvália aj chodci. Majú totiž väčšiu istotu, že môžu bezpečne vstúpiť na priechod pre chodcov.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko