Ak vám na dovolenke neposkytli to, čo cestovná kancelária garantovala, podľa zákona dovolenku môžete reklamovať. A to do dvoch rokov od ukončenia zájazdu. Vhodné je pripojiť aj videá či fotky. Niektoré prípady rieši aj Slovenská obchodná inšpekcia.
Keď sa nádherné fotky z dovolenkového katalógu vôbec nezhodujú so skutočnou realitou v hotelových izbách, na plážach či v reštauráciách – aj to je jeden z dôvodov na reklamáciu dovolenky.
„Reklamovať možno každú službu, ktorú poskytli v rozpore s objednanou službou a jej opisom, ako bude fungovať. Reklamovať môžete stravovanie, ubytovanie, služby, ktoré majú na danom mieste účastníka zájazdu poskytnúť, ale aj služby delegáta,“ spresnila generálna tajomníčka Asociácie finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov Darina Huttová.
Možnosti reklamácie dovolenky sa venovala redaktorka RTVS Ivana Dragúňová:
Najčastejšie sa stáva, že dovolenkári nedostanú také izby, aké im sľúbili. Prípadne, že nefunguje klimatizácia, alebo že stravovanie all inclusive vyzerá tak, že im na tanier naservírujú špagety s kečupom.
Toto sú objektívne dôvody, pri ktorých sa treba ohlásiť a žiadať hneď na mieste nápravu. Ak ju nemožno vykonať, musí sa spísať reklamačný záznam, ideálne s pripojenými fotografiami či videami. Druhou kategóriou sú sťažnosti subjektívne.
„Kde sa klienti sťažujú – nepáči sa nám hotel – nie je dostatočne luxusný, nechutí nám strava, alebo je jej nedostatočné množstvo, nepáči sa nám izba, alebo sa nám nepáči pláž – piesok nie je dostatočne jemný, alebo podobne,“ dodal prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr Roman Berkes.
Kedy to rieši SOI?
Keď sa klient a cestovná kancelária nevedia dohodnúť, väčšinou vstupuje do hry Slovenská obchodná inšpekcia (SOI).
„V prípade, ak sa kontrolou preukáže, že bol porušený zákon, môže uložiť cestovnej kancelárii pokutu. Často sa stretávame s prípadmi, že cestovná kancelária vybaví reklamáciu zľavovým kupónom. Tým zaväzuje klienta na ďalší nákup, čo je neprípustné,“ ozrejmila metodička SOI Iveta Nespálová.
Lehota na vybavenie reklamácie dovolenky predstavuje 30 dní od jej podania. Vo výnimočných prípadoch 60. Zlé počasie a nepredvídateľné spoločenské či klimatické javy sa však nedajú reklamovať v cestovnej kancelárii.