Čiernohronská železnica v Čiernom Balogu oslavuje 40 rokov dobrovoľníckej činnosti. Predstavili renovovaný historický vagón s interaktívnym prekvapením pre najmenších.
Bez dobrovoľníkov by unikátna čiernohronská železnica v dnešnej dobe už neexistovala. Prví dobrovoľníci prišli do Čierneho Balogu presne pred 40 rokmi.
„Podarilo sa im zachovať takzvanú kráľovnú lesných železníc. Bola to posledná a najväčšia lesná železnica na Slovensku a vďaka nim a potom ďalším a ďalším generáciám dobrovoľníkov tá železnička dodnes funguje a vozí turistov z celého sveta,“ uviedol riaditeľ Čiernohronskej železnice Aleš Bílek.
„Vysokou pridanou hodnotou tohto produktu je práva práca dobrovoľníkov, ktorá za celým projektom stojí a tá dlhoročná tradícia. Nadšenci a priaznivci takýchto historických klenotov sa tu stretávali, aby krok po kroku sprevádzkovať trať,“ vysvetlila predsedníčka KOCR Banskobystrický kraj Daniela Volenská.
Čiernohronskej železničke sa venoval redaktor RTVS Lukáš Urbašík:
Dobrovoľníkom sa podarilo získať z Trenčianskej Teplej historický vagón, ktorý zrekonštruovali. „Vynovili sme ho s pomocou Banskobystrického samosprávneho kraja. Ponatierali sme ho a urobili sme interaktívne tabule pre deti, aby keď idú dlhšie sa nenudili v tom vláčiku a mohli sa hrať,“ dodal riaditeľ železnice.
Obľúbená atrakcia musí riešiť aj vážne problémy, keď developer zatarasil časť trate. Železnica však po súdnom spore uspela a okresný súd nariadil developerovi, aby prekážku na trati odstránil, ten sa však voči rozhodnutiu odvolal a prekážku doteraz neodstránil.