Na hlavný obsah

Politické strany už stihli minúť na predvolebnú kampaň milióny eur. Zverejnili, kto utratil najviac

Strany stavili najmä na sociálne siete.

Politické strany už stihli minúť na predvolebnú kampaň milióny eur. Zverejnili, kto utratil najviac
Na snímke budova Národnej rady SR. Foto: RTVS

Politické strany minuli na predvolebnú kampaň ku štvrtkovému (13. 7.) dňu viac ako 5,78 milióna eur. Najviac zatiaľ utratila strana Smer-SD, a to vyše 1,2 milióna eur z jej celkového rozpočtu dva milióny eur. Vyplýva to z údajov, ktoré zverejňuje na svojom webe Transparency International Slovensko.

Za Smerom-SD nasleduje Progresívne Slovensko, ktoré minulo 866-tisíc eur a hnutie Sme rodina s výdavkami na úrovni 720-tisíc eur.

Strany stavili viac na sociálne siete ako na reklamu na najznámejšom vyhľadávači. Ich výdavky na Meta reklamu dosiahli vyše 351-tisíc eur, na Google utratili vyše 190-tisíc eur. Kresťanskodemokratické hnutie má najvyššie výdavky spomedzi všetkých strán na reklamu prostredníctvom sociálnych sietí platformy Meta.

Vynaložilo na ňu zhruba 76-tisíc eur. V rámci rebríčka celkových výdavkov na kampaň je však zatiaľ na poslednom mieste, minulo 197-tisíc eur. Reklamu na Googli doteraz najviac využilo hnutie Progresívne Slovensko, ktoré na ňu minulo 79-tisíc eur.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko