Spoločnosť Meta zvažuje platené verzie Facebooku a Instagramu pre Európsku úniu, ktoré by neobsahovali reklamu. Píše denník New York Times s tým, že o plánoch firmy ho informovali traja rôzni ľudia.
Meta chce takýmto spôsobom reagovať na regulačnú politiku Bruselu, ktorá sa týka ochrany osobných údajov. Zatiaľ nie je jasné, koľko by platené verzie sociálnych sietí stáli. Európania by však mali mať k dispozícii aj bezplatné verzie Facebooku a Instagramu s reklamami.
Zavedenie platených služieb by bolo jedným z najhmatateľnejších príkladov toho, ako spoločnosti musia upravovať svoje produkty, aby spĺňali požiadavky na ochranu osobných údajov a iné predpisy, najmä v Európe, uvádza The New York Times.
Podľa denníka je Európa po Severnej Amerike druhým najlukratívnejším regiónom pre spoločnosť Meta. Finančná riaditeľka spoločnosti Susan Li v apríli uviedla, že reklama v Európskej únii tvorí približne 10 percent celkových obchodných aktivít.