Na hlavný obsah

Na železničnej trase Bratislava-Komárno musia cestujúci rátať s výlukami, na október sa ich plánuje hneď niekoľko

Bude na nej platiť mimoriadny cestovný poriadok.

Na železničnej trase Bratislava-Komárno musia cestujúci rátať s výlukami, na október sa ich plánuje hneď niekoľko
Na archívnej snímke z decembra 2020 osobný vlak na železničnej stanici v Komárne pred odchodom do Bratislavy. Foto: TASR/Ladislav Vallach

Pre viaceré výluky na Slovensku a v Rakúsku bude od nedele (1. 10.) platiť mimoriadny cestovný poriadok na železničnej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Informoval o tom v piatok hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáš Kováč.

„Dôvodom sú blížiace sa výluky na tejto trati a výluka na rakúskej infraštruktúre, ktorá znemožní dostatočný návoz a odvoz súprav rakúskeho dopravcu ÖBB na údržbu do Viedne. Práve rakúskymi vlakmi ZSSK zabezpečovala dopravu na uvedenej linke,“ priblížil Kováč.

Výluk na trati je naplánovaných hneď niekoľko. Pre menšie rekonštrukčné práce nebudú od 2. do 9. októbra premávať vlaky na trati v úseku Komárno – Veľký Meder. Vybrané vlaky v tomto úseku nahradia autobusovou dopravou. Zoznam dotknutých vlakov bude zverejnený na webe ZSSK, v časti výluky.

Od 23. októbra sa zase plánuje výluka v úseku Podunajské Biskupice – Bratislava, kde sa začne výstavba Terminálu integrovanej osobnej dopravy (TIOP) Vrakuňa.

„V rámci tejto zmeny sa na úseku Bratislava hlavná stanica – Dunajská Streda zavedie denný hodinový takt vlakov, v čase dopravnej špičky v pracovných dňoch sa dopravná obsluha zahustí na 30-minútový takt,“ informoval Kováč. Všetky vlaky odídu zo železničnej stanice Bratislava hlavná stanica.

Medzi Dunajskou Stredou a Komárnom zmeny nenastanú

Na trati medzi Dunajskou Stredou a Komárnom nebudú zmeny v dopravnej obsluhe. Dôvodom obmedzení je tiež výluka v rakúskej stanici Marchegg v období od 9. októbra do 15. novembra, pre ktoré nebude možné voziť súpravy rakúskeho dopravcu ÖBB na údržbu do Viedne. Práve týmito vlakmi ZSSK zabezpečovala dopravu na uvedenej linke.

„Preto od nedele sa obsluha tejto trate zabezpečí klasickými vysokokapacitnými súpravami s 252 miestami na sedenie a s modernými jednotkami ZSSK radu 861 s kapacitou 177 miest na sedenie,“ doplnil Kováč.

Na trati Bratislava – Dunajská Streda tak bude od nedele jazdiť počas pracovných dní menej vlakov. Namiesto doterajších 30 to bude 22 párov vlakov počas celého dňa. Kompletný nový cestovný poriadok na trati Bratislava – Komárno platný od 1. októbra je dostupný aj na webe Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny