Na hlavný obsah

Banskobystričania by sa mohli dočkať obnovy Námestia slobody. Mesto odhalilo, ako by mohlo vyzerať

Vyriešiť by sa mala aj dopravná situácia.

Banskobystričania by sa mohli dočkať obnovy Námestia slobody. Mesto odhalilo, ako by mohlo vyzerať
Námestie slobody v Banskej Bystrici. Foto: RTVS

Banskobystričania by sa mohli po rokoch dočkať revitalizácie Námestia slobody. Spolu s ním plánuje mesto obnoviť aj dom kultúry, ktorý roky chátra. Vyriešiť by sa zároveň podľa architektov mala aj dopravná situácia na námestí.

Námestie slobody v Banskej Bystrici vzniklo v 70. rokoch minulého storočia. Priestor veľký viac ako štyri hektáre dlhé roky nevyužívali. Mesto zverejnilo víťazný architektonický návrh, ako by malo námestie vyzerať.

„To námestie je pomerne zle vymedzené, takže to bola základná úloha, ktorú súťažiace tímy mali. Víťazný návrh veľmi dobrým spôsobom preukázal spoluprácu s domom kultúry do budúcna, tento priestor by sa mal stať veľmi výnimočným,“ uviedol architekt mesta Banská Bystrica Martin Pavelek.

Obnove Námestia slobody v Banskej Bystrici sa v relácii Správy RTVS z regiónov venoval redaktor RTVS Lukáš Urbašík:

„Zámerom je naozaj spraviť z tohto atraktívny priestor, ktorý v súvislosti s našim zámerom obnovy a revitalizácie domu kultúry poskytne naozaj možnosti podobného charakteru ako námestie Slovenského národného povstania,“ upresnil primátor mesta Banská Bystrica Ján Nosko.

Pribudnúť by mala zeleň, park a oddychová zóna

Pribudnúť by mala zeleň. Vizualizácia ráta s parkom a oddychovou zónou, ktorá sa napojí na súčasný park pod pamätníkom SNP.

„Dôležitým argumentom, prečo je parameter parku taký, aký je, je to, aby sme istým spôsobom pracovali s ochladzovaním verejných priestorov, aby sme dokázali na námestí obsiahnuť alebo vsiaknuť všetku vodu, ktorú v tomto území máme,“ vysvetlila architektka Katarína Fejo.

Námestie slobody je dôležitým dopravným bodom v centre mesta. Podľa architekta treba riešiť aj množstvo áut, ktoré tadiaľto prechádza.

„Pokiaľ máme v centre mesta urobenú štvorprúdovku, istým spôsobom pozývame vodičov, aby jazdili skôr rýchlejšie ako pomalšie. Stíšenie dopravy by som si predstavoval formou rozdelenia jazdných pruhov medzi mestskú hromadnú dopravu a osobnú automobilovú dopravu,“ povedal architekt Martin Paulíny.

Kedy sa Banskobystričania dočkajú nového námestia, je v tejto chvíli otázne. Mesto musí najprv spracovať projektovú dokumentáciu a nájsť zdroje na financovanie projektu. Tie zatiaľ nevyčíslili.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny