Poľský minister infraštruktúry Andrzej Adamczyk poslal Ukrajine návrh na riešenie protestu poľských nákladných autodopravcov na hraničných priechodoch s Ukrajinou.
Návrh spočíva v tom, aby ukrajinské kamióny vracajúce sa bez nákladu z Európskej únie nepoužívali unijný systém elektronického poradia. Podľa poľského rezortu infraštruktúry to totiž vedie k dlhším radom kamiónov registrovaných v EÚ a znižuje to konkurencieschopnosť prepravných firiem. Informuje o tom web Kyiv Independent, ktorý cituje správu poľskej vlády.
„Minister dúfa, že Rada ministrov Ukrajiny prijme túto požiadavku. Prospelo by to ukrajinským a poľským vodičom, dopravcom a podnikateľom z iných odvetví ekonomiky,“ uviedla poľská vláda.
Andrzej Adamczyk zároveň požiadal eurokomisárku pre dopravu Adinu Valeanovú, aby zriadila spoločný výbor, ktorý zanalyzuje, aký vplyv na európsky dopravný trh má liberalizácia prepravných pravidiel EÚ pre ukrajinské kamióny.
Požiadavka protestujúcich poľských autodopravcov
Kľúčovou požiadavkou protestujúcich poľských autodopravcov na poľsko-ukrajinských hraniciach je návrat k systému vydávania povolení pre ukrajinských dopravcov na pôsobenie v Európskej únii.
Televízna stanica Polsat news v pondelok (27. 11.) uviedla, že rad nákladiakov na poľsko-ukrajinskej hranici Medyka-Šehyni dosiahol dĺžku 30 kilometrov a čakacia doba je v priemere 127 hodín.