Na hlavný obsah

Namiesto studenej vody im z kohútikov tečie len vlažná. Obyvatelia novostavby sa boja o svoje zdravie

Tento problém majú už tri roky.

Namiesto studenej vody im z kohútikov tečie len vlažná. Obyvatelia novostavby sa boja o svoje zdravie
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Namiesto studenej vody im tečie len vlažná. Tento problém majú už tri roky minimálne v 12 bytoch v novostavbe Einpark residence v Bratislavskej Petržalke. Obyvatelia sa obávajú, či pitie z kohútika nepredstavuje zdravotné riziko.

Chýbajúca studená voda netrápi len jednu rodinu, ale takýto problém majú viacerí obyvatelia novostavby. Pri návšteve štábu RTVS mala voda zo studeného kohútika 23 stupňov a v kúpeľni dokonca 25. Podľa hygienikov voda od 25 °C do 42 °C v domových rozvodných systémoch predstavuje možné zdravotné riziko.

Vlažnej vode v nových bytoch sa v Správach RTVS venovala redaktorka Miroslava Ondrejčíková:

„Podľa vyhlášky by teplota pitnej vody mala byť v rozmedzí 8 až 12 °C,“ uviedla hovorkyňa Úradu verejného zdravotníctva SR Daša Račková.

„V teplej vode sa skôr môžu množiť baktérie, preto nie je správne piť takúto vodu,“ potvrdil hovorca Bratislavskej vodárenskej spoločnosti Peter Podstupka.

Studená voda v rozvodoch bytového domu Einpark sa zohrieva takmer o desať stupňov viac ako je priemer. Príčin môže byť viacero.

„Teoreticky by sa mohla voda prehrievať, ak by nebola v oddelených šachtách a potrubia by boli vedené blízko pri sebe,“ hovorí odborník na vodárenské a kúrenárske práce Michal Mráz.

Developerova pomoc nepomohla

Keď sa obyvatelia domu sťažovali, že im zo studeného kohútika tečie vlažná voda, developer to začal riešiť, no veľmi to nepomohlo.

„V priebehu minulého roka sme v záujme vyriešenia situácie posilnili izoláciu vodovodného potrubia,“ uviedol v stanovisku marketingový riaditeľ CORWIN SK, a.s. Michal Hájek.

„Toto absolútne nepomohlo a nič to nevyriešilo! A odvtedy hrá developer mŕtveho chrobáka. Že jeho sa to ďalej netýka,“ sťažuje sa vlastník bytu v Einpark residence Tomáš Bartalský. „Mali sme za to, že problém ďalej nepretrváva,“ tvrdí Hájek.

Problém však stále pretrváva. Podľa obyvateľov na to upozorňovali aj na bytových schôdzach so správcom. Práve ten by mal problém aktívne riešiť.

„Ako správca sme súčinní pri riešení požiadaviek vlastníkov bytov a nebytových priestorov v plnej miere. Technické problémy, ktoré súvisia so stavbou bytového domu sú súčasťou podanej reklamácie,“ skonštatovala v písomnom stanovisku riaditeľka oddelenia správy bytových domov Homepro.sk Ivana Molnárová.

„Vyslovene zo zákona vyplýva správcovi povinnosť zabezpečiť, aby domový rozvodný systém a jeho údržba od vodovodnej prípojky až po kohútik neovplyvňovali nepriaznivo kvalitu pitnej vody,“ upozorňuje nezávislý advokát Branislav Welter.

V opačnom prípade môže Úrad verejného zdravotníctva uložiť pokutu až do výšky 20-tisíc eur.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko