Na Škole umeleckého priemyslu Kežmarok spustili vyučovanie pomocou virtuálnej reality. V 3D priestore sa nielen pohybujú, ale ho aj tvoria. Na hodinách využívajú nadšenie študentov pre moderné technológie.
Práve dištančná výučba počas pandémie ich naštartovala. Digitalizáciu učebných materiálov posunuli na vyššiu úroveň.
„Virtuálny priestor môžeme chápať aj ako textový dokument, internetovú stránku s odkazmi. Ale vieme ho chápať aj ako nejaký vizuálne atraktívnejší priestor, že človek má pocit, že sa v ňom pohybuje,“ priblížil autor projektu Matúš Figlár.
Unikátnej metóde vyučovania sa v relácii Aktuálne :24 venovala redaktorka RTVS Miriam Hozzová:
Vytvorili 3D mapy. Na dejinách kultúry spracovali staroveký Egypt, Grécko či Mezopotámiu. Za pamiatkami študenti nemusia cestovať stovky kilometrov. Pomocou virtuálnej reality sú priamo na mieste.
„A ono to nudí, keď človek vykladá, vykladá, aj keď tie veci môžu byť úžasné. Ale keď to vidia a upriamite ich pozornosť na virtuálnu realitu, sú otvorenejší tomu vnímať to,“ uviedla učiteľka dejín výtvarnej kultúry Miroslava Kovalčíková.
„Dokážeme tam pridávať veci podľa potreby vyučujúceho, jeho vlastné poznámky. Dokonca tam dokážu byť otázky, mini testy pre študentov, a tak ďalej,“ doplnil Figlár.
A zároveň ich učia, aby dokázali moderné technológie správne využívať. „Ale aby aj vedeli nové moderné postupy vytvárať. Čiže využívať kreatívnym spôsobom a tvoriť nové postupy,“ uzavrel autor projektu.
Kežmarská umelecká škola by chcela časom novú učebnú metódu využiť aj na iné predmety.