Na hlavný obsah

Blato, prach a kamene: Vodiči sa sťažujú na znečistenú cestu v okolí stavby priemyselného parku vo Valalikoch

Obyvateľom už pomaly dochádza trpezlivosť.

Blato, prach a kamene: Vodiči sa sťažujú na znečistenú cestu v okolí stavby priemyselného parku vo Valalikoch
Znečistená cesta vo Valalikoch. Foto: RTVS

Vodiči prechádzajúci okolo stavby priemyselného parku vo Valalikoch sa sťažujú na silne znečistenú cestu prvej triedy z Košíc do Maďarska.

Na mieste, kde vyrastie švédska automobilka Volvo, ich dnes čaká blato či prach. Kamienky poškodili niekoľko čelných skiel.

Vrstva blata či odlietajúce kamienky strpčujú život vodičom na tejto ceste pri stavenisku. Keď je sucho, trápi ich prach. Keď je mokro, ohrozuje ich šmykľavé blato. Obyvateľom už pomaly dochádza trpezlivosť.

Na stav vozovky v okolí stavby priemyselného parku sa v Správach RTVS z regiónov pozrel redaktor Ondrej Behún:

Okrem toho, že si musia vodiči umývať autá aj niekoľkokrát do týždňa, museli niektorí riešiť aj poškodené čelné sklá.

„Cesta bola strašne špinavá, klzká, až by som povedal od blata. No a keď som šiel vlastne oproti, tak som dostal riadnu silnú pecku do čelného skla od nákladného auta, ktoré vychádzalo z jedného výjazdu a išlo do ďalšieho výjazdu na stavenisku,“ povedal poškodený vodič Pavol.

„Podnety vodičov boli ihneď preverené príslušníkmi Policajného zboru a zároveň bol kontaktovaný aj zhotoviteľ stavby, aby častejšie vykonával údržbu cesty,“ uviedla hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Košiciach Lenka Ivanová.

„Majú tam päť čistiacich strojov, ktoré permanentne po tej komunikácii chodia. Nachádzame sa ale vo veľmi komplikovanom období, pretože ešte stále mrzne a nemôžeme používať na čistenie vodu, čo by spôsobovalo klzisko a zľadovatenie celej komunikácie,“ skonštatoval konateľ Valaliky Industrial Park Miloslav Durec.

Musia vyviezť milión kubíkov ornice

Na stavenisku pracujú desiatky nákladných áut. Z 280 hektárov musia vyviezť zhruba milión kubíkov ornice. Aj preto by mali vodiči prechádzajúcich áut v úseku spomaliť.

„Zníženú rýchlosť vodiči nedodržiavajú a aj čistiace stroje, ktoré tam máme, potrebujú predbehnúť, nevydržia chvíľu,“ doplnil Durec.

Štátna spoločnosť, ktorá má na starosti výstavbu parku, preto vyzýva na vzájomnú ohľaduplnosť. Po skončení hrubých terénnych úprav bude treba dobudovať ešte aj infraštruktúru, napríklad diaľničný navádzač.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny