Na hlavný obsah

Cestu v Bratislave, kde opitý vodič usmrtil päť študentov, čakajú zmeny. Donútia vodičov dodržiavať rýchlosť

Zároveň sa nimi spomalí doprava.

Cestu v Bratislave, kde opitý vodič usmrtil päť študentov, čakajú zmeny. Donútia vodičov dodržiavať rýchlosť
Staromestská ulica v Bratislave. Foto: RTVS

Bratislavský magistrát pripravuje zmeny v dopravnom značení na jednej z najvyťaženejších ulíc hlavného mesta. Zúženie jazdných pruhov má vodičov prinútiť k tomu, aby spomalili a dodržiavali maximálnu povolenú rýchlosť. Podľa dopravného analytika to zaberie, ale aj spomalí dopravu.

Staromestská ulica v hlavnom meste je dôležitou dopravnou spojnicou, ktorá je zároveň súčasťou mestského okruhu. Spája križovatku na Hodžovom námestí s Mostom Slovenského národného povstania.

Zmenám na ceste na Staromestskej ulici v Bratislave sa v reportáži v Ranných správach RTVS venoval redaktor Radoslav Šebo:

„Je to štvorprúdová alebo štvorpruhová komunikácia, dva pruhy v jednom, dva pruhy v druhom smere,“ uviedol manažér Zelenej vlny RTVS Ľuboš Kasala.

„Kolóny sa tam väčšinou tvoria len ráno alebo vtedy, ak dôjde k nejakej nehode,“ priblížil dopravný analytik Jozef Drahovský.

„Na Staromestskej plánujeme úpravu vodorovného dopravného značenia s cieľom aspoň čiastočne riešiť alebo zlepšiť dodržiavanie maximálnej povolenej rýchlosti v tomto úseku,“ pokračoval hovorca Magistrátu hlavného mesta Bratislavy Peter Bubla.

„Áno, je pravda a je skutočnosť, že na tejto ulici, keďže je dostatočne široká. Ak je aj prázdna, tak sa jazdí oveľa rýchlejšie,“ skonštatoval Kasala.

Prečo zužovanie pruhov?

Magistrát je presvedčený, že zúženie jazdných pruhov prispeje k tomu, aby vodiči v tomto úseku dodržiavali maximálnu povolenú rýchlosť, a teda 50 kilometrov za hodinu. „Bez toho, aby sme nejakým spôsobom zasiahli do dopravy v tomto úseku, teda zachováme kapacitu aj priepustnosť tejto komunikácie,“ uviedol Bubla.

„Zúženie pruhov spôsobí to, že vozidlá pôjdu pomalšie, klesne priepustnosť a tým pádom sa predĺžia kolóny,“ myslí si Drahovský.

„Okrem zúženia jazdných pruhov je to možné urobiť aj iným spôsobom, máme predsa v zákone o cestnej premávke ustanovenú aj tzv. objektívnu zodpovednosť, čiže možno by stačilo aj to, že namontovať v jednom aj v druhom smere certifikovaný radar,“ pokračoval Kasala.

Mesto by radary privítalo. „Žiaľ, túto kompetenciu momentálne nemáme, dlhodobo apelujeme na vládu, aby takáto zmena bola. Zatiaľ sme sa jej nedočkali,“ dodal Bubla.

Bratislavský magistrát hovorí, že si zobral príklad zo zahraničia, kde sa zúženie jazdných pruhov ukázalo ako efektívne a účinné riešenie, ako prinútiť vodičov, aby spomalili. Do zmeny vodorovného dopravného značenia na Staromestskej ulici v Bratislave sa chce pustiť, keď bude lepšie počasie.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny