Zavedenie integrovaného dopravného systému v Banskobystrickom kraji prinieslo vodičom autobusov problémy. Sťažujú sa na nefungujúce zariadenia a zložitú obsluhu. Tvrdia, že neboli poriadne zaškolení. Vedenie samosprávneho kraja chce nedostatky odstrániť.
Nový dopravný systém funguje v Banskobystrickom kraji naostro od prvého februára. Podľa vodičov najmä z lučeneckej SAD však po technickej stránke funguje zle. Za urýchlené vyriešenie situácie sa podpísala už viac ako polovica z nich.
„Najčastejším problémom je to, že veľakrát odbavovacie zariadenia nie sú pokryté signálom alebo vypadáva GPS, alebo jednoducho nevedia vydať lístok, lebo systém spadne,“ uviedol predseda ZO OZ KOVO SAD Lučenec Robert Molnár.
Na stav integrovaného dopravného systému v Banskobystrickom kraji sa v Správach RTVS z regiónov pozrel redaktor Marek Pivoluska:
„Ojedinele dochádzalo k výpadkom technológií. Ten najväčší rozsah je v jednom komponente, v tlačiarňach, ale vo všeobecnosti, ak chcem potvrdiť funkčnosť systému, máme dnes 230-tisíc klientov, ktorí si zakúpili cestovný lístok,“ povedal manažér integrovaného dopravného systému Radoslav Vavruš.
Podľa odborárov neboli vodiči na prechod na nový systém zaškolení. Žiadajú nápravu.
„Títo vodiči, žiaľ, zaškolení neboli. Už dochádza pomaličky aj k útokom od cestujúcej verejnosti, lebo, keď raz trom ľuďom predám lístok a potom mi tlačiareň zlyhá, a tým ďalším lístok už nepredám, tak oni reálne atakujú toho vodiča, že však ten si platil a tento si nemusí,“ kritizoval Molnár.
Vedenie BBSK tvrdí, že školenia síce zorganizovalo, je však pripravené urobiť pre vodičov aj ďalšie doplňujúce.
„My by sme si nedovolili ísť do takej veľkej zmeny bez toho, aby neprebehli školenia. Ak dnes niekto avizuje, že nemá dostatočné informácie, tak ponúkneme ďalšie školenia,“ povedal predseda Banskobystrického samosprávneho kraja Ondrej Lunter.
Niektorí vodiči sú na PN
Niektorí vodiči sa dokonca vypísali na PN. Odborári sa obávajú, aby sa situácia ešte viac nevyhrotila. Poukazujú pritom na stály nedostatok vodičov a problémy so získavaním nových.
„Stupňovať tlak, frustráciu tých zamestnancov a ešte v situácii, keď majú tú možnosť a pri vekovom priemere 58 rokov a viac naozaj väčšina z nich môže odísť do toho predčasného dôchodku, je podľa mňa naozaj príliš riskantné,“ skonštatovala predsedníčka rady OZ KOVO Monika Benedeková.
Odborári nespochybňujú integrovaný dopravný systém, len chcú, aby fungoval bez problémov.