Podľa riaditeľa agentúry AKO Václava Hřícha robia postupujúci prezidentskí kandidáti Ivan Korčok a Peter Pellegrini pred druhým kolom prezidentských volieb dva druhy kampane.
„Jedna je mobilizačná, keďže sa obaja snažia, aby voliči, ktorí im dali hlasy v prvom kole, prišli k voľbám znova. Potom je tam aj boj o niektoré cieľové skupiny, minimálne o voličov maďarskej národnosti a zároveň o voličov Štefana Harabina zo strany Petra Pellegriniho,“ vysvetlil v spravodajskom bloku RTVS Aktuálne :24 Václav Hřích.
Riaditeľ AKO tiež uviedol, že Ivan Korčok naopak signalizuje voličom Štefana Harabina, že by nemali ísť voliť, keďže podľa neho je Peter Pellegrini podobný ako on.
Kampaň poznačili sviatky
Kampaň poznačili aj veľkonočné sviatky. „Je to tak trochu zmena v správaní voličov, nejde iba o sviatky, ale aj o školské prázdniny. Niektorí voliči to môžu využiť na dovolenku a tým pádom nie sú na miestach, kde by ich kampaň mohla zasiahnuť,“ doplnil.
Kandidátom na kampaň zostáva už len zvyšok utorka a celá streda (3. 4.), potom opäť prichádza moratórium pred druhým kolom prezidentských volieb, kedy už kampaň viesť nemôžu.
„Na stretnutia s voličmi už čas nie je. Dajú sa ešte robiť nejaké vyhlásenia, dá sa ešte získavať podpora, dajú sa relatívne robiť aj vyhlásenia o súperoch a čím bližšie to bude k moratóriu, tým je menšia šanca, že sa ten druhý bude brániť,“ skonštatoval riaditeľ AKO Václav Hřích.
Kampaň podľa neho vrcholí. „Kľúčové body ešte môžu byť aj posledné debaty. Zároveň všetci ešte čakáme, či vystúpi premiér Robert Fico s nejakou priamou podporou Petra Pellegriniho, čo by mohlo fungovať napríklad na voličov Štefana Harabina. Videli sme aj aktivity opozičných mimoparlamentných strán, ktoré mali tlačovú konferenciu a podporili Ivana Korčoka. Už sa vyťahujú finálne tromfy,“ uviedol.
Limit na kampaň vo výške 500-tisíc eur je podľa šéfa AKO „strašne málo pre účel reklamnej kampane“.
Povedal tiež, že tieto voľby sú „mementom, že treba s tým limitom niečo spraviť“. V tejto dobe podľa neho už limit nemá význam.