Meškajúca rekonštrukcia kľúčovej tepny v Košiciach sa chýli ku koncu. Dopravu na Slaneckej ceste chcú naplno spustiť začiatkom júna. Vodiči ju pritom mali užívať už vlani v lete. Mesto preto prišlo o časť eurofondov.
Takto mala vyzerať Slanecká cesta koncom leta minulého roka. Motoristi však ešte ani dnes nemôžu využívať cestu v plnom profile. K dispozícii majú len jeden pruh v každom smere. Navyše musia rátať s mnohými obmedzeniami.
„Miesto 20 minút klasických, ako sme pred tým cestovali, skoro dve hodiny,“ posťažovali sa vodiči. „Človek keď ide do železiarní, tak musí ísť o pol hodinu skôr,“ dodali.
Rekonštrukcii Slaneckej cesty v Košiciach sa v Správach RTVS z regiónov venoval Ondrej Behun:
Radnica už oznámila nový termín ukončenia prác. „Mesto Košice aktuálne vyvíja všetky aktivity na to, aby sme mohli Slaneckú cestu v plnom profile spustiť začiatkom júna tohto roka,“ vyhlásil hovorca mesta Košice Dušan Tokarčík.
Zhotoviteľ o projekte nekomunikuje
Keďže stavbu nestihli dokončiť do konca minulého roka, mesto prišlo o časť eurofondov. Rekonštrukciu kritizuje aj bývalý primátor Košíc a súčasný minister investícií Richard Raši (Hlas-SD).
„Kvôli tomu, že to bolo zle manažované a že nie je dokončená, mesto stratilo financie, ktoré mohlo mať preplatené z fondov Európskej únie. Takto to bude musieť dofinancovať samé,“ uviedol minister Raši.
Mesto však takýto scenár odmieta. „Všetky práce od 22. decembra minulého roka idú práve za zhotoviteľom a vykonáva ich na vlastné náklady,“ povedal Tokarčík.
Ako sa k tomu stavia zhotoviteľ, nevieme, keďže o projekte na Slaneckej dlhodobo nekomunikuje. Nevieme ani to, koľko budú stáť práce v tomto roku. V januári ich mesto odhadlo na zhruba 1,5 milióna. Teraz tvrdí, že by to nemalo byť viac ako dva milióny eur.
„Veci sa tam dynamicky zo dňa na deň menia, aj čo sa týka samotných financií. O tom budeme informovať až po ukončení celého projektu,“ informoval Tokarčík.
„V takomto rozmere sú asi Košice na Slovensku jediné, ako nezvládli takú veľkú stavbu,“ vyhlásil Raši.
„Slanecká cesta je najväčším projektom samosprávy. Komunikáciu v takomto veľkom profile samospráva sama ešte nestavala,“ dodal hovorca mesta.
Počas výstavby takmer 2,5-kilometrového úseku sa objavili problémy s nestabilným podložím či s nezakreslenými sieťami.