Cestujúci vlakom na trati Čadca – Makov sa sťažujú na grafikon spojov. Niekedy totiž musia prestúpiť na stanici v Turzovke, inokedy nie. Problémy s krátkymi prestupmi majú hlavne seniori a matky s deťmi.
Na problémové prestupy nás upozornila diváčka. Na trase Čadca – Makov denne prejde okolo 700 cestujúcich. Niektoré spoje sú priame, iné sú však prestupné.
Nespokojnosti cestujúcich na vlakovej trati na Kysuciach sa v reportáži v Správach RTVS z regiónov venoval redaktor Martin Do:
„Ak si nevšimnete, kde vypíšu vlak, či ide priamo Čadca – Makov alebo treba v Turzovke prestúpiť, máte smolu. Môžete sa viezť späť do Čadce. A už sa mi stalo, že vypísali Čadca – Makov a v Turzovke bolo treba prestúpiť,“ priblížila jedna z nespokojných cestujúcich.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) argumentuje, že prestupné spoje premávajú len v dopravných špičkách. „Na jednokoľajnej trati sa vlaky musia vyhnúť, čo je možné len v stanici Turzovka. V Turzovke je zastarané zabezpečovacie zariadenie, ktoré predlžuje čas potrebný na tento úkon,“ uviedol hovorca národného dopravcu Dominik Drevický.
Málo času na prestup
Cestujúcich trápi aj krátky čas medzi prestupmi. Problémom v Turzovke môžu byť aj meškania. Žilinský samosprávny kraj žiada Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) o opravu železničného úseku Turzovka. Cestujúci by tak už nemuseli prestupovať. Železnice však s takouto investíciou nateraz nerátajú.
„Samozrejme, žiadame zahustenie intervalu, aby tá železničná doprava prebrala na seba nosnú časť minimálne po Turzovku,“ povedal riaditeľ Integrovanej dopravy Žilinského kraja Richard Stažkovan.
„V investičnom pláne ŽSR sa nenachádza žiadna stavba, ktorá by riešila rekonštrukciu železničnej trate Čadca – Turzovka – Žilina,“ uzavreli ŽSR.
Železnice už v čase dopravných špičiek zahustili napríklad spoje na železničnom úseku Čadca – Žilina a Čadca – Skalité. Kedy sa to podarí aj na trase Čadca – Makov, zostáva nateraz otázne.