Mnohé hotely a penzióny ponúkajú rôzne pobytové balíčky. Často už ich názov, ako napríklad romantický, rodinný alebo wellness, napovedá, čo od nich možno očakávať. Otázkou však je, či si klient v balíčku nezaplatí aj to, o čo nemá záujem.
„Balíčky určite sú marketingovým nástrojom. Ale keď by sme si rozkalkulovali tie jednotlivé služby, ktoré sú zahrnuté v balíčku a zúčtovali by sme si ich samostatne, tá cena nám dá vyššiu sumu, ako je to prezentované v balíčku, ktorý sa predáva ako balíček služieb,“ priblížila zástupkyňa Asociácie hotelov a reštaurácií Michaela Pospiš Grančičová.
Za najdôležitejšie považuje dôkladne si preštudovať obsah balíčka a uvedomiť si, či službu chce naozaj zákazník využiť a podľa toho sa riadiť.
Tipom na šetrenie na dovolenke na Slovensku sme sa venovali v relácii RTVS Peniaze:
Cestou k ušetreniu za dovolenku by mohli byť aj zľavové portály. Ich ponuka je však obmedzená.
„Hotely, ktoré poznám, ak používajú ako predajný nástroj zľavový portál, obvykle je to na predaj kapacít v období nižšej sezóny. Treba si len dať pozor na rôzne obmedzenia. Zrejme na zľavový portál nemá význam chodiť, pokiaľ hľadám dovolenku alebo výlet v nejakých lukratívnych termínoch, ktoré hotel nepredáva cez zľavové portály,“ pokračovala Pospiš Grančičová.
Regionálne karty
Šetriť sa dá aj na samotnej dovolenke. Na celom Slovensku je v obehu množstvo regionálnych kariet. Ponúkajú napríklad zvýhodnené vstupy do múzeí či na atrakcie, ale aj zľavy do reštaurácií či akvaparkov.
„Treba si presne pozrieť, aké služby sa dajú výhodne využiť v rámci tejto karty a predstaviť tú svoju cestu alebo tú svoju dovolenku a uvedomiť si, čo všetko vlastne využiť môžem a čo nie. Čiže naplánovať si podľa toho, aké sú tie moje body záujmu a aké sú reálne možnosti,“ dodala Pospiš Grančičová.