Je to to najmodernejšie, čo má Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) k dispozícii. Flotila nových dvojposchodových vlakových súprav zo sa rozšírila o štvrtú. V piatok (2. 8.) sa mohli cestujúci na nej prvýkrát odviesť.
Poslúži na regionálne expresy na frekventovaných úsekoch Bratislava – Trnava – Trenčín a Bratislava – Šaľa – Nové Zámky. Na prvej jazde bol aj náš štáb.
Mnohé staré rušne a vozne sú v nevyhovujúcom stave. Nefunguje v nich klimatizácia, často sa kazia a niektoré z nich už zachvátil požiar. Nástup či výstup je pri starších vozňoch komplikovaný. Strmé schody problémy spôsobujú najmä deťom či seniorom.
Najmodernejší vlak ZSSK má za sebou prvú jazdu, ide o štvrtú takúto súpravu. Ako to v nej vyzerá zisťoval v reportáži v relácii Správy redaktor Silvester Roštár:
Štvrtý moderný vlak
Nový vlak je nízkopodlažný, prispôsobený i na prepravu imobilných cestujúcich. Regionálny expres švajčiarskeho výrobcu môže ísť maximálnou rýchlosťou 160 km/h. Má dve poschodia a 600 miest na sedenie.
„Prvé tri vlaky sme uviedli do prevádzky už v polovici februára. Doteraz najazdili viac ako 372-tisíc kilometrov. To predstavuje na jednu súpravu a jeden deň 726 kilometrov. Veľmi moderné vozidlá majú zariadenia Wi-Fi, zásuvky, USB porty na nabíjanie elektronických zariadení,“ priblížil hovorca ZSSK Dominik Drevický.
Moderný vlak si pochvaľuje aj jeho rušňovodič, ktorý na ňom už zopár kilometrov najazdil.
„Spočiatku vychytávame chyby. Nič lepšie v rámci obsluhy na Slovensku nemáme. Človek nepríde taký unavený ako z tých starších lokomotív,“ dodal rušňovodič Dušan Begáň. Štyri nové elektrické švajčiarske súpravy prepravia denne viac ako 11-tisíc cestujúcich.