Na hlavný obsah

Kampaň pred eurovoľbami sa blíži ku koncu, jej najvzrušujúcejšia časť je ešte pred nami

Politológovia tú doterajšiu vnímajú ako vlažnú a slabú.

Kampaň pred eurovoľbami sa blíži ku koncu, jej najvzrušujúcejšia časť je ešte pred nami
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Henrich Mišovič

Politikom zostávajú posledné dni na kampaň, v ktorej by presvedčili voličov, že práve ich si majú zvoliť v blížiacich sa európskych voľbách. Do Európskeho parlamentu si vyberieme 15 zástupcov.

Po atentáte na premiéra Roberta Fica (Smer-SD) viaceré strany utlmili predvolebné aktivity, teraz väčšina z nich kampaň obnovila. Podľa odborníkov je však zatiaľ tradične slabá a ani zvučné mená na čele kandidátok nemusia pritiahnuť viac voličov.

Kampani do eurovolieb sa v relácii Rádiožurnál v Rádiu Slovensko venovala redaktorka RTVS Štefánia Jánošíková:

Doterajšia kampaň pred eurovoľbami je podľa odborníkov vlažná a slabšia ako pri nedávnom súboji o prezidentský palác. Gradovanie súťaže však očakávajú tesne pred finále.

„Tak, ako občania pripisujú voľbám do Európskeho parlamentu najnižšiu dôležitosť, som presvedčený, že veľmi podobne to majú nastavené aj politické strany,“ povedal Pavol Baboš, z Katedry sociológie Univerzity Komenského v Bratislave.

Slovensko obsypali bilbordy, no boj o voliča odohráva na sociálnych sieťach, kde je reklama cielená. Kampaň prerušil atentát na Roberta Fica. Utlmenie aktivít netrvalo dlho a nevyšla ani snaha posadiť za okrúhly stôl zástupcov politických strán.

Marketér Pavol Minár hovorí, že po motíve zranenia či uzdravenia už siahli niektoré politické strany. „Niektoré strany stratili svoj naratív. Demokrati sa už nedostanú z hesla ‚neustúpime zlu‘. PS sa tiež tak trochu musí vzdať toho, že ‚musíme poraziť Fica‘, aby neboli vnímaní ako tí, ktorí pokračujú v polarizácii,“ vysvetlil.

Najzaujímavejšie budú debaty

Podľa politológa Tomáša Koziaka budú najvzrušujúcejšou časťou kampane predvolebné diskusie. Odlišnosť kampane vidí v tom, že niektoré politické strany dali do čela kandidátky ľudí, ktorí zjavne nemajú záujem o mandát europoslanca.

„Keď to prirovnám – obchodník si vystaví tovar a láka ľudí, aby si ho kúpili. Ale potom im povie, že tento tovar nie je predajný, zoberte si iný, ktorý má, povedzme, menšiu kvalitu,“ skonštatoval Koziak. Zvučné mená však podľa neho voličov výrazne nepritiahnu voličov k volebným urnám.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Rádiožurnál