Vo Vysokých Tatrách sa chcú vysporiadať s divokým parkovaním. Kým iné mestá sa do jesene budúceho roka musia prispôsobiť zákazu státia na chodníkoch, pod Tatrami je najväčší problém parkovania na zelených plochách. V sezóne vodiči neváhajú nechať svoje auto kdekoľvek v národnom parku.
„Divoké parkovanie“ na zelených plochách je horúca téma najmä v top sezóne. Turisti prichádzajú vlastnými autami priamo do tatranských stredísk.
„Tento nešvár parkovania na chodníkoch je vlastne to isté ako parkovanie na zelených plochách. Ľudia si zaparkujú, kde im napadne. A postihy sú minimálne alebo to mestská polícia ani nestíha postihnúť,“ uviedol expert Slovenskej parkovacej asociácie Igor Dula.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
Chodníková novela predstavuje pre samosprávy výzvu, odborníci prisudzujú dôležitosť najmä v Tatrách.
„Toto územie potrebuje vyriešiť parkovanie ako soľ. Je to mimoriadna priorita. Touto cestou chcem vyzvať kompetentných. Aby sme hľadali spoločné riešenia, tak aby sme sa nemuseli už hanbiť,“ povedal riaditeľ Správy TANAP-u Pavol Majko.
O záchytných parkoviskách sa hovorí roky
Vo Vysokých Tatrách sa o záchytných parkoviskách hovorí už roky. „My zatiaľ podrobný plán nemáme, ani neviem, že by to bolo predložené na zastupiteľstvo na schválenie,“ vysvetlila riaditeľka VPS Vysoké Tatry Ľubica Ščurková.
„Nie je taký veľký problém spraviť v Tatrách veľkú parkovaciu zónu, kde okrem vyhradených miest sa parkovať nesmie,“ myslí si expert Slovenskej parkovacej asociácie Igor Dula.
„V týchto chvíľach naši pracovníci hľadajú vhodné pozemky po trase električky a ak také nájdeme a nebudú iné prekážky, tak chceme po trase električky vybudovať veľké záchytné parkovisko,“ skonštatoval minister životného prostredia SR Ján Budaj (OĽANO).