Letiskám a leteckým spoločnostiam v Európe chýbajú na začiatku hlavnej dovolenkovej sezóny zamestnanci. Ich počet klesol počas pandémie a k pôvodným stavom sa zatiaľ nevrátili.
Výnimkou nie je ani letisko v Bratislave. Cestujúcim preto odporúčajú dostaviť sa minimálne dve hodiny pred odletom.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
Viac ako 150 ľudí čakalo v Bratislave na odlet do cyperskej Larnaky vyše 30 hodín. Sťažovali sa najmä na zlú komunikáciu zo strany delegátov cestovných kancelárií.
Za viac ako deň čakania na letisku ponúkli klientom cestovné kancelárie odškodné do 100 eur na osobu. Nespokojní cestujúci sa plánujú obrátiť na súd. Za meškanie a rušenie letov môže aj nedostatok personálu v celej Európe.
V Bratislave hľadajú zamestnancov
Personál chýba aj na bratislavskom letisku, počas leta preto zamestnali 80 brigádnikov.
„Stále hľadáme napríklad nakladačov batožiny, zamestnancov bezpečnostnej kontroly, vlastnej ochrany letiska, hasičov či dispečerov. Nevylučujeme krátke zdržanie pri vybavovaní bezpečnostnej kontroly,“ vysvetlila hovorkyňa Letiska M. R. Štefánika v Bratislave Veronika Demovičová. Dodala, že po prílete pri výdaji batožiny môže dôjsť k oneskoreniu do 30 minút.
Problém je už dlhšie
Počty zamestnancov v leteckých spoločnostiach a na letiskách poznačili dva roky pandémie.
„Vnímame tento problém už dlhšie obdobie. Napríklad v Anglicku sa stalo, že nedokázali cestujúci odletieť z letísk pre to, že nedokázali priamo na letisku odbaviť let,“ povedal Roman Berkeš, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr.
Na Slovensku je situácia o niečo lepšia. Dôvodom je, že cestovné kancelárie využívajú väčšinou charterové lety. Tie sú riadne zazmluvnené a dohodnuté.
Bratislavské letisko odbaví počas hlavnej letnej sezóny viac ako dvojnásobok letov v porovnaní s ostatnými mesiacmi.