Reštaurácie sa ešte nespamätali z dôsledkov protipandemických opatrení a už musia riešiť ďalší problém, vysoké ceny za elektrinu. Majiteľ jednej z nitrianskych reštaurácií platí od leta vyše šesťnásobok dovtedajších zálohových platieb. Teraz hľadá spôsob, ako minúť menej energií. No a tiež to, ako čo najmenej zaťažiť zákazníkov vyššími cenami.
Majiteľ jednej z nitrianskych reštaurácií platil za elektrinu 700 eur mesačne. Nový výmer ho zaskočil.
„Keď sme dostali prvú faktúru, tak sme volali do elektrární, že či náhodou sa nepomýlili. Tak šokujúce to bolo. Zo základného paušálneho poplatku 700 euro sme skočili na 4 500 eur,“ vysvetlil Andrej Berkeš, majiteľ reštaurácie v Nitre.
V reštaurácii hľadajú riešenia, ktoré by sa čím najmenej dotkli zákazníkov. Zisťujú, ktoré sporáky a chladničky by mali vymeniť za úspornejšie elektrospotrebiče.
„Nemôžeme tieto ceny transformovať do jedálneho alebo nápojového lístka, lebo k nám nikto nepríde,“ pokračoval Berkeš.
V rovnakej situácii je aj prevádzkar kaviarne v centre Trnavy. Ceny pre zákazníkov zvýšil len o niekoľko percent. Tiež rozmýšľa, ako minúť čo najmenej elektriny.
„Pristúpili sme k tomu, že sme sami spravili slnečné kolektory na celú našu prevádzku. Budeme analyzovať, či nám to pomôže,“ uviedol Miroslav Oboril, prevádzkar kaviarne v Trnave.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
Majitelia reštaurácií hovoria, že keď ich nezlikvidovali protiepidemické opatrenia, môžu to urobiť vysoké ceny za energie.
„Už sme dostali jednu ranu, keď sme boli zatvorení, obmedzovali nás všelijako a teraz pre nás bude akékoľvek navyšovanie energií veľmi ťažké,“ ozrejmil Andrej Minárik, majiteľ reštaurácie v Nitre.