Na hlavný obsah

Google na Slovensku testuje novú metódu boja proti dezinformáciám

Kampaň pobeží v Čechách aj Poľsku.

Google na Slovensku testuje novú metódu boja proti dezinformáciám
Žena kráča okolo loga Google na výstave China International Import v Šanghaji. Foto: TASR/AP

Nová metóda boja proti fake news pozostáva z minútových videoreklám na sociálnych sieťach. Chce tak zvýšiť odolnosť dospelých ľudí voči dezinformáciám. Spoločnosť o tom informovala v tlačovej správe.

Kampaň sa bude snažiť o prevenciu proti manipulatívnym technikám, ktoré dezinformačná scéna využíva na šírenie dezinformácií proti utečencom z Ukrajiny. Okrem Slovenska pobeží aj v Česku a Poľsku.

V rámci kampane sa využije metóda prebunkingu, ktorú prvýkrát použili v 60. rokoch 20. storočia. Cieľom metódy je budovať odolnosť ľudí voči dezinformáciám pomocou ukážok často používaných naratívov a príkladov manipulačných techník a tém.

Patrí medzi nich napríklad metóda obetného baránka, keď sa vina za negatívne skutočnosti zvaľuje na určitú znevýhodnenú skupinu, alebo metóda vyvolávania strachu.

Má fungovať podobne ako očkovanie, budovať odolnosť a čiastočne pomáhať proti tomu, aby ľudia v budúcnosti škodlivým dezinformáciám uverili a šírili ich ďalej.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko