Slovenská pošta začína testovať podávanie zásielok cez samoobslužný terminál. Ľudia by mali čakať kratšie a poštárom by ubudla práca. Prvý terminál otestujú v najbližších dňoch v Bratislave.
Slovenská pošta zrušila v bratislavskej Petržalke dve zo siedmich pobočiek. Obyvatelia spísali petíciu. Zrušeniu pobočiek však nezabránili. Práve v Petržalke Slovenská pošta spúšťa nový samoobslužný terminál.
Samoobslužnému terminálu na pošte sa venovala redaktorka RTVS Natália Lohyňová:
„Klient príde na poštu so zabalenou zásielkou, položí to na kiosk, cez dotykovú obrazovku si navolí adresné údaje a zvolí si spôsob doručenia. Taktiež navolí doplnkové služby, kiosk zásielku odváži a vytlačí štítok. Ten sa nalepí na zásielku a následne môže klient túto zásielku podať pri špeciálnom okienku,“ vysvetlila hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
„Samoobslužný kiosk momentálne slúži primárne iba na podaj zásielok do troch kilogramov, ale v budúcnosti sú vyhliadky, aby bolo možné platiť aj napríklad SIPO alebo poštové poukazy,“ priblížila IT analytička Plaut Slovensko Adriána Kačmárová.
Uľahčí to prácu zamestnancom a klientom
Slovenská pošta takýmto spôsobom modernizuje a digitalizuje svoje služby, ktoré by mali uľahčiť prácu nielen samotným zamestnancom, ale najmä jej klientom.
Okrem samoobslužného terminálu vylepšuje Slovenská pošta svoje služby aj inak. „Na mestských poštách sme zaviedli balíkovne, kde si zákazníci prioritne vyzdvihujú len balíky. Takže nemusia čakať v rade s ostatnými klientmi, ale majú tu prioritnú balíkovňu, kde je teda len výdaj balíkov,“ dodala Dorčáková.
Slovenská pošta tiež plánuje počas roka pre poštárov nakúpiť ďalších tristo elektro bicyklov.