Na hlavný obsah

Dokončenie rýchlostnej cesty na Orave opäť posunuli, problémom sú horniny

Výstavba diaľnice D3 na Kysuciach zostáva prioritou.

Dokončenie rýchlostnej cesty na Orave opäť posunuli, problémom sú horniny
Na ilustračnej snímke výstavba rýchlostnej cesty R3. Foto: RTVS

Výstavba úseku rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín – Nižná na Orave podľa predpokladov diaľničiarov potrvá až do roku 2024.

Po kontrolnom dni na stavbe o tom v utorok (6. 6.) informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková. Ide o niekoľkomesačný posun oproti naposledy avizovanému termínu dostavby.

Kontrolný deň na stavbe rýchlostného obchvatu Tvrdošína podľa Žgravčákovej potvrdil potrebu úpravy technológie a nutnosť banského prieskumu. Dôvodom sú mimoriadne zložité geologické pomery horninového masívu.

„Na niektorých častiach úseku sa vyskytli horniny vyššej triedy ťažiteľnosti (tvrdšie, pozn. TASR) v porovnaní s predpokladmi z projektovej dokumentácie. S odstreľovaním horniny sa začne už v najbližších týždňoch,“ priblížila hovorkyňa.

Dodala, že o najnovších zisteniach informovali aj Žilinský samosprávny kraj (ŽSK).

Žgravčáková vysvetlila, že na časti úseku bolo potrebné urobiť aj pyrotechnický prieskum pred začatím prác a prekladaním plynovodov. „Preložky plynu a zmena technológie výstavby v súvislosti s tvrdšou horninou budú mať vplyv na termín ukončenia výstavby úseku aj na konečnú cenu diela,“ uviedla.

Celková dĺžka úseku R3 je 5,6 kilometra. Bude na ňom 11 mostov a viac ako 1 800 metrov protihlukových stien. Výstavba obchvatu Tvrdošína sa začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy, motoristom prinesie skrátenie času jazdy.

Výstavba diaľnice D3 zostáva prioritou

Výstavba diaľnice D3 zostáva pre ministerstvo dopravy prioritou a bude ďalej pokračovať v jej príprave. Minister dopravy Pavol Lančarič to uviedol po rokovaní s predsedníčkou Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Erikou Jurinovou.

„Na tom, že D3 je pre ministerstvo priorita, sa nič nemení. Táto diaľnica je z nášho pohľadu naozaj kľúčová. Kysučania sa preto nemusia ničoho obávať. V jej príprave budeme ďalej pokračovať, tak ako doteraz,“ vyjadril sa minister dopravy.

Na D3 sa podľa Martina Petra z odboru komunikácie MD SR momentálne buduje privádzač do Kysuckého Nového Mesta a Zelený most vo Svrčinovci. „Na samotnej diaľnici treba postaviť ešte tri úseky – Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a Oščadnica – Čadca, Bukov, druhý profil,“ dodal.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Vladimír Jacko uviedol, že momentálne sú všetky úseky v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA).

„Hneď ako skončí, NDS aj MD SR vynaložia maximálne úsilie, aby čo najviac urýchlili ďalšie fázy prípravy tejto mimoriadne dôležitej diaľnice,“ doplnil.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny