Na hlavný obsah

Generácia Z sa chce zabávať viac ako jej predchodcovia. Túži však po moci a cení si úspech, vyplýva z prieskumu

Je najpočetnejšou generáciou na svete.

Generácia Z sa chce zabávať viac ako jej predchodcovia. Túži však po moci a cení si úspech, vyplýva z prieskumu
Ilustračná snímka mladých ľudí na diskotéke. Foto: Unsplash

Generácia Z, narodená v rokoch 1997 až 2012, túži po zábave viac ako jej predchodcovia. Zároveň si však cení úspech a chce moc. Informoval o tom denník The Guardian s odvolaním sa na celosvetový prieskum, ktorého sa zúčastnilo 36 000 ľudí v 30 krajinách. Podľa prieskumu sa čiastočne prekonala predstava o generačných rozdieloch.

Ľudia, ktorí sa narodili v rokoch 1997 až 2012, sú najpočetnejšou generáciou na svete. Do roku 2025 budú tvoriť 27 percent globálnej pracovnej sily. Prevezmú tým opraty svetovej ekonomiky od mileniálov (narodených v rokoch 1981 až 1996), generácie X (1965 až 1981), tzv. baby boomers (1946 až 1964) a tzv. tichej generácie (1925 až 1945).

Až 44 percent príslušníkov generácie Z považuje za dôležité, či majú úspech a či ostatní ľudia uznávajú ich úspechy. Podľa prieskumu si to isté myslí 37 percent mileniálov, 23 percent príslušníkov generácie X, ale len 13 percent baby boomerov.

Až 43 percent príslušníkov generácie Z uviedlo, že chcú robiť veci, ktoré im môžu priniesť potešenie, a že vyhľadávajú každú príležitosť, aby sa zabavili. V prípade mileniálov zdieľalo rovnaký názor 38 percent ľudí a len 27 percent ľudí z generácie X. Podobný podiel príslušníkov generácie Z chce viesť „vzrušujúci“ život v porovnaní s 32 percentami mileniálov a 20 percentami príslušníkov generácie X.

Zvýšený dôraz na jednotlivca

Zvýšený dôraz na jednotlivca, ktorý sa prejavil vo výsledkoch, je pokračovaním trendu pozorovaného v minulom storočí. Ten potenciálne prehĺbil aj nárast sociálnych sietí, uviedla riaditeľka stratégie spoločnosti BCW Lisa Storyová. „Keď sa pozriete na hodnoty generácie Z – výkon, hedonizmus, stimulácia – je to naozaj zaujímavý súbor. Pre ľudí zvyčajne nie je také ľahké nahlas povedať, že majú tieto hodnoty,“ povedala.

Tvrdenie, že príslušníci generácie Z sú hedonisti, sa môže niektorým ľuďom zdať protirečivé, keďže podľa niektorých správ sa napríklad britská mládež alkoholu skôr vyhýba. Môže to však spôsobovať to, že ľudia v mladšom veku môžu mať iné chápanie pôžitkárstva ako staršie generácie.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Svet