Sociálna poisťovňa (SP) spustila pilotný projekt, prostredníctvom ktorého majú zamestnávatelia uľahčený prehľad o práceneschopnosti (PN) svojich zamestnancov a jej spracovanie.
Elektronická služba umožňuje automatický prenos dát o elektronickej PN z portálu eSlužieb SP priamo do mzdového softvéru. Službu už vo vybraných softvéroch sprístupnili. V pondelok (20. 11.) na to upozornil hovorca SP Martin Kontúr.
„Zamestnávatelia, ktorí využijú túto elektronickú službu (tzv. B2B ePN) a integrujú sa do nej cez mzdový softvér, získajú vyšší komfort pri spracovaní práceneschopnosti svojich zamestnancov a zároveň ušetria čas, ktorý doteraz museli venovať kontrole ePN,“ uviedol Kontúr.
Zamestnávatelia si stiahnu a aktualizujú údaje o všetkých zamestnancoch, ktorí sú práceneschopní, a to priamo do výpočtu mzdy. Služba zabezpečuje automatický prenos údajov.
Zamestnávatelia, ktorí chcú využívať výhody tejto služby, musia vypísať žiadosť, ktorá sa nachádza v účte zamestnávateľa na portáli eSlužieb. Žiadosť treba zaslať naskenovanú cez svoju elektronickú schránku SP.
„Zamestnávateľ sa tak stane novým B2B subjektom s prideleným identifikátorom B a môže začať výhody tejto služby využívať. Aktuálne je pilotný projekt otestovaný a prístupný cez softvéry Vema a Kros,“ dodal Kontúr. Ak zamestnávateľom softvér zatiaľ funkciu neponúka, majú sa obrátiť s požiadavkou na poskytovateľa svojho mzdového softvéru.