Jeden z navrhovateľov novely cestného zákona (zákona o pozemných komunikáciách) Ján Mažgút (Smer-SD) tento návrh vzal späť. Poslanci Národnej rady (NR) SR tak o ňom nebudú rokovať.
Novela cestného zákona mala upravovať kompetencie Ministerstva dopravy (MD) SR pri štátnom dozore nad cestami prvej až tretej triedy a tiež nad miestnymi cestami, ak by si to vyžadoval verejný záujem alebo osobitné okolnosti.
„Na základe informácie z organizačného odboru poslanec Mažgút zobral tento návrh zákona späť, čiže o ňom nebudeme rokovať,“ potvrdil na schôdzi podpredseda NR SR Peter Žiga (Hlas-SD).
Návrh Mažgúta a Kaliňáka
Rozšíriť kompetencie rezortu dopravy navrhovali poslanci Mažgút a Erik Kaliňák (Smer-SD). „V praxi môže ísť predovšetkým o kontrolu zmien organizácie dopravy, ktoré môžu negatívne ovplyvniť plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky s nežiaducimi socio-ekonomickými vplyvmi na určitý región,“ uviedli poslanci v návrhu novely zákona.
Podnet na vykonanie odborného dozoru si mal vyhodnotiť rezort dopravy. V prípade, ak by ním uložené opatrenia neboli plnené, mohol by uložiť pokutu do výšky 33 190 eur.
Návrh nemal podľa predkladateľov žiadne vplyvy na rozpočet verejnej správy ani ďalšie posudzované oblasti. S tým sa však nestotožňovala sekcia rozpočtovej politiky ministerstva financií. Podľa jej stanoviska pri rozšírení kompetencií ministerstva možno predpokladať negatívne vplyvy na rozpočet.
Rezort financií zároveň v stanovisku pripomenul, že ak bude ministerstvo dopravy oprávnené ukladať pokuty, tie sú príjmom štátneho rozpočtu, preto je potrebné zohľadniť aj tento možný pozitívny vplyv.
V súčasnosti štátny odborný dozor nad cestami prvej triedy vykonávajú okresné úrady v sídle kraja. A to nad cestami druhej a tretej triedy okresné úrady a nad miestnymi cestami obce. Pod dozorom ministerstva dopravy sú v súčasnosti len diaľnice.