Staršia generácia ho nepozná alebo mu nerozumie. Mladšia je ním nadšená. Vplyvný influencer Jovinečko zabáva svojimi videami desaťtisíce Slovákov. Do čoho by určite neinvestoval? Prezradil nám to v relácii RTVS Peniaze.
Filip Jovanovič hľadal spôsoby, ako si privyrobiť už ako tínedžer. Pracoval v bare, predával telefóny, istý čas robil aj poštára. Zhoda náhod ho priviedla k podnikaniu v čase, keď ešte študoval na strednej škole.
„Začal som podnikať s tepovacou firmou a potom sa to rozvinulo aj do iných podnikateľských smerov,“ povedal Filip.
Dnes okrem čistiaceho biznisu podniká aj v gastropriemysle. Prevádzkuje bistro a na trh dodáva čokoládové tyčinky. V neposlednom rade sú to sociálne siete, ktorým venuje najväčšiu energiu. Takmer denne svojich sledovateľov zásobuje vtipnými videami.
„Sociálne siete mi veľmi pomáhajú v podnikaní. Musel som sa učiť, ako kreativitu objavovať v rôznych smeroch v mojom živote. Keďže hlava nevie stále šrotovať, treba si vedieť pomôcť, inak človek vyhorí. Tým, že to robím tri roky intenzívne, musel som si nájsť pomocné odrazové mostíky,“ prezradil.
„Moje okolie mi vie veľakrát pomôcť dotvoriť vtip. Alebo mi dokonca vymyslí nejaký námet, ktorý už potom dotvorím. Alebo sa pozerám na situácie v živote ako na potenciálny skeč. Valí sa to z rôznych strán,“ dodal.
Tisícky sledovateľov na sociálnych sieťach
Filipa sleduje viac ako 300-tisíc sledovateľov, a to je reč iba o jednej zo sociálnych sietí. Firmy na spoluprácu si vyberá zodpovedne. Nikdy by napríklad nepropagoval tabakové výrobky.
„Keďže mám veľmi špecifický obsah a chcem, aby každé moje video malo pridanú hodnotu, hlavne humor, zameriavam sa na to. Mám špecifický humor, nie všetko mi príde vtipné. Keď začnú veľmi rozprávať do scenáru, tak do toho nejdem. Na začiatku sa snažím s nimi odkomunikovať, či sú uzrozumení s mojím obsahom a či chápu, že musím mať voľnú ruku,“ povedal.
Filipovi Jovanovičovi alias Jovinečkovi a jeho podnikaniu sme sa venovali v relácii RTVS Peniaze:
Filipovi sa v podnikaní darí aj vďaka investovaniu. Peniaze vkladá nielen do nových technológií, ale aj do kvalitného tímu spolupracovníkov. Sú však aj veci, do ktorých by nikdy neinvestoval.
„Určite by som neinvestoval do online školení o tom, ako zarobiť alebo ako sa stať podnikateľom. Podľa mňa je to úplne zbytočné. Podnikať sa človek nemôže naučiť. Musí to žiť, musí si prejsť pády, chyby a z nich sa naučí,“ vyhlásil.
Filip našiel v podnikaní zmysel svojho života. Kvôli nemu dokonca nedokončil vysokú školu. Ako sám hovorí, biznis v ňom umocnil pocit zodpovednosti a zlepšil disciplínu.