Diaľnice a rýchlostné cesty sa na Slovensku stavajú pomalšie ako v okolitých krajinách. Na stretnutí diaľničiarov z krajín Vyšehradskej štvorky to priznal minister dopravy Andrej Doležal (nom. Sme rodina). Podľa neho za to môžu najmä zdĺhavá príprava výstavby nových úsekov a nedostatok peňazí.
Počas minulého roka sa podarilo diaľničiarom na Slovensku odovzdať do užívania obchvat Bratislavy. Na východnom Slovensku dokončili juhozápadný obchvat Prešova. Pribudol aj úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.
V tomto roku sa plánuje dostavba iba jediného 13,5-kilometrového úseku rýchlostnej cesty R2 neďaleko Lučenca.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
„Niekedy je výborné počuť o tempe výstavby v Poľsku a o tom, ako chcú budúci rok začať obstarávať viac ako 400 kilometrov nových ciest, nových diaľnic a rýchlostných ciest. Pousmial som sa aj nad tým, keď kolega z Česka hovoril o investičnom rozpočte 2,5 miliardy eur. Tempo výstavby asi na Slovensku ani nemôže byť rýchlejšie,“ povedal Doležal.
V porovnaní s Českom Slovensko disponuje približne tretinovým rozpočtom na výstavbu nových diaľnic a rýchlostných ciest. Okrem financií vidí minister dopravy problém aj v byrokracii.
Podľa odborníka na dopravu sa prístup k strategickému plánovaniu výstavby diaľničnej siete za posledné obdobie mierne zlepšil.
„Za posledné roky sme až nedávno definovali a prijali nemenný plán výstavby cestnej a železničnej siete. Toto je signál, že až teraz sa k tomu začíname stavať trošku zodpovedne,“ povedal Rastislav Cenký, odborník na dopravu a hospodárstvo.