Na hlavný obsah

Dochádzanie do Bratislavy môže byť od decembra náročnejšie

Vypravených vlakov by malo ubudnúť.

Dochádzanie do Bratislavy môže byť od decembra náročnejšie
Na snímke nová elektrická jednotka na Hlavnej železničnej stanici v Bratislave. Foto: TASR

Dochádzanie do hlavného mesta môže byť od decembra náročnejšie. Pripravovaný železničný grafikon ráta s nižším počtom spojov medzi Bratislavou a Galantou. Vypravených vlakov by malo ubudnúť aj v rannej špičke.

Tí, čo do mesta dochádzajú za prácou, tak budú musieť chodiť plnšími vlakmi alebo presadnúť naspäť do áut. Starostovia okolitých obcí sa už na ministerstvo dopravy obrátili otvoreným listom, v ktorom žiadajú ponechanie spojov.

Téme sa v Rádiožurnále na Rádiu Slovensko venovala redaktorka RTVS Kristína Braxatorová.

O spoje má prísť viacero obcí

Obec Ivanka pri Dunaji, vzdialená od hlavného mesta 17 kilometrov, vybudovala pred dvomi rokmi záchytné parkovisko za viac než milión eur. Vzniklo preto, aby tam ľudia mohli odstaviť autá a prestúpiť na vlak.

V rannej špičke medzi piatou a ôsmou hodinou išlo 13 vlakov. Od decembra ich má premávať len polovica.

„Dostať ľudí z áut do vlakov, s tým súhlasíme. Ale tých vlakov musí byť viac, a nemôžu ich len tak vyraďovať,“ hovorí starosta obce Vladimír Letenay.

O spoje majú prísť aj ďalšie obce v okolí Bratislavy. Linky regionálnych expresov už nebudú zastavovať v staniciach Ivanka pri Dunaji, Bernolákovo a Senec.

Spoj medzi Sencom a Petržalkou sa má úplne zrušiť. Primátor Senca Dušan Badinský tvrdí, že dopravu to vráti o desiatky rokov dozadu.

„Vždy som vyhlasoval, že nechcem mať zo Senca parkovisko pre Bratislavu. Ale je to dobrá myšlienka, aby ľudia nasadli na prímestský autobus a prímestské vlaky a na jeden lístok sa dostali kamkoľvek,“ vyhlásil.

Obrátili sa na ministerstvo dopravy

Dodáva, že to už nebude možné, ak spoje nebudú v Senci zastavovať. Starostovia Bernolákova, Chorvátskeho Grobu, Novej Dedinky, Zálesia, Veľkého Bielu, Malinova a Senca sa preto obrátili na ministerstvo dopravy. Hovorkyňa rezortu Miriam Švikruhová potvrdila, že námietky miest vyhodnocujú.

„Cieľom plánu dopravnej obslužnosti je systémové nastavenie liniek po celom Slovensku,“ povedala.

Odpoveď z ministerstva už niektorí starostovia dostali. „Budú hľadať riešenia. Ak sa riešenie nájde, vlaky nechajú. Ak sa riešenie nenájde, vlaky padnú,“ povedal Letenay.

O konečnej podobe grafikonu podľa Tomáša Kováča zo Železničnej spoločnosti Slovensko rozhodnú rezorty. „Musí rozhodnúť ministerstvo dopravy v súlade s ministerstvom financií,“ povedal.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Rádiožurnál