Na hlavný obsah

Meškanie či rušenie letov. Ako si uplatniť odškodné?

Mnohí cestujúci nevedia, že naň majú nárok.

Meškanie či rušenie letov. Ako si uplatniť odškodné?
Ilustračné foto. Foto: TASR

Zrušené lety či meškania oznámené až priamo na letisku? V takom prípade má každý nárok na kompenzáciu, a to až do výšky 600 eur. Nasledujúca reportáž RTVS vysvetlí, ako a kde si náhradu uplatniť.

Alex cestuje lietadlom pravidelne, niekedy aj s komplikáciami, no o kompenzáciu zatiaľ nikdy nepožiadal. Niektorí cestujúci zas o možnosti kompenzácií ani len nevedia.

Ak let zrušili menej ako 14 dní pred odletom, vzniká nárok na kompenzáciu. Jej výška závisí od vzdialenosti medzi krajinami, teda odkiaľ a kam sa letí. Najmenej je to 250 eur a najviac 600 eur. Bez ohľadu na to, koľko letenka stála. Platí to niekedy aj v prípade, keď let mešká viac ako tri hodiny.

Žiadosť o kompenzáciu treba riešiť priamo s leteckou spoločnosťou, s ktorou človek letí. Informovať sa o tom, kam treba poslať dokumenty, ako napríklad kópiu letenky či cestovného dokladu, sa dá aj priamo na letisku.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Nárok na kompenzáciu zo strany leteckých spoločností však nevzniká za každých okolností. Aerolinky sa v niektorých prípadoch môžu odvolať na tzv. mimoriadne udalosti. Takými sú napríklad nepriaznivé poveternostné podmienky, nestabilná politická situácia či prípadne štrajk.

Súvislosť, že práve pre ne lietadlo mešká alebo let zrušili, musí letecká spoločnosť preukázať. Vybavenie kompenzácie však môže trvať aj mesiace. Ak ju letecká spoločnosť napokon neuzná, existuje ešte jedna možnosť.

„Ak letecká spoločnosť let zruší, neposkytne takúto službu. Spotrebiteľ si tak uplatní prostredníctvom svojej banky žiadosť o spätné zúčtovanie platby,“ vysvetlila Sylvia Ďatelinková, právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko