Na hlavný obsah

Výstavba kľúčovej križovatky D4-D1 má ďalší problém

Motoristi čakajú na obchvat Bratislavy už roky.

Výstavba kľúčovej križovatky D4-D1 má ďalší problém
Križovanie diaľnic D1 a D4 pred Bratislavou. Foto: TASR

Výstavba kľúčovej križovatky D4-D1 má ďalší problém. Jeden z uchádzačov podal proti rozhodnutiu námietku. Tender za vyše 120 miliónov eur vyhrala podľa diaľničiarov poľská firma Budimex. Rozhodnúť teraz musí Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO).

Prepojenie uzlov má uľahčiť dopravu v hlavnom meste a presmerovať autá smerujúce do Rakúska, či Maďarska na nultý obchvat Bratislavy.

Téme sa v Rádiožurnále na Rádiu Slovensko venoval redaktor RTVS Lukáš Dzivý.

Motoristi čakajú na obchvat už roky

Motoristi cestujúci cez Bratislavu už roky čakajú na obchvat mesta, ktorým by sa pohodlne napojili na diaľnice smerujúce do Maďarska, Rakúska či Česka. Samotný obchvat D4 funguje už niekoľko mesiacov. Chýba však priame napojenie na D1.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa snaží situáciu vyriešiť spolu s projektom rekonštrukcie úseku Bratislava- Triblavina. Za víťaza súťaže označila nedávno poľskú firmu Budimex. Jeden z uchádzačov sa však proti rozhodnutiu odvolal.

„Komisia na vyhodnotenie ponúk sa už aktívne predmetom námietky zaoberá, pričom v stanovenom termíne poskytneme ÚVO svoje odborné vyjadrenie, rovnako aj kompletnú dokumentáciu k verejnému obstarávaniu,“ uviedla hovorkyňa diaľničiarov Eva Žgravčáková.

Protesty ochranárov aj starostov

Tender tak stále nie je ukončený. Projekt obchvatu Bratislavy schválila ešte jednofarebná vláda Smeru-SD v roku 2014. Pôvodne mala cesta D4 prechádzať ponad diaľnicu D1. Projekt sa však niekoľkokrát menil.

Proti obchvatu, či samotnej križovatke protestovali niektorí starostovia bratislavských mestských častí aj ochranári. Nakoniec štát projekt upravil a obchvat sa postavil popod už existujúcu diaľnicu. Zmluva s koncesionárom sa podpísala v roku 2016.

Minister dopravy Andrej Doležal (nom. Sme rodina) približne pred rokom vysvetľoval, že v tom období sa upravovala aj samotná zmluva a zhotoviteľ stavby už nemusel postaviť prepojenie na D1.

„On mal nejaký projekt, tá diaľnica mala ísť hore. V tom čase sa rozhodlo, že sa to koncesionárovi vyjme zo zmluvy a bude to realizovať NDS,“ hovorí Doležal.

Roky sa potom nedarilo situáciu s prepojením dvoch diaľnic vyriešiť. V súčasnosti už D4 funguje a rozostavané sú aj navádzače na hlavnú diaľničnú tepnu. K samotnému napojeniu tak chýba niekoľko desiatok až stoviek metrov. O podanej námietke má ÚVO rozhodnúť do 30 dní.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Rádiožurnál